۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۳۲۴۴۹۸

نشست نحوه نگاه به انفال در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست گفت‌وگو و مناظره با موضوع نحوه نگاه به انفال در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد.
الگوي اسلامي ايراني پيشرفت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد تقی محبی استاد دانشگاه، در نشست گفت‌وگو و مناظره با موضوع نحوه نگاه به انفال در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت که عصر بیست و سوم فروردین ماه با حضور دکتر اصغر آقا مهدوی و دکتر محمد نعمتی در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، با اشاره به نقش انفال در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، گفت: الگو اسلامی ایرانی پیشرفت شامل طراحی نقشه‌ای است که جامعه اسلامی از وضع موجود به وضع مطلوب برسد، که لازمه آن شناخت وضع موجود و راه های رسیدن به وضع مطلوب با نگرش به دو بعد اسلامی و ایرانی است.

 


وی گفت: این الگو باید پایدار برمبنای انگیزه های اسلامی باشد در غیر صورت غیر کاربردی می باشد؛ همانطور که در کشورهای غربی شاهد در دست گیری قدرت از سوی جناح های سیاسی گوناگون هستیم که عامل شکست های اقتصادی و مشکلات امروز غرب شده است، در حالی که در جامعه مسلمین با نظارت و هدایت های ولی فقیه که در عصر غیبت جانشین برحق ائمه است شاهد رشد روز افزون و تحقق الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت هستیم.

 


استاد دانشگاه با اشاره نامگذاری های هر سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: در بیست و سه سال گذشته شاهد انتخاب اسامی از سوی ولی فقیه هستیم که این نامگذاری ها نه مختص به یک سال بلکه، همانند زنجیره ای بهم مرتبط هستند که با هوشمندی و درایت ایشان انتخاب می شوند.

 


محبی افزود: در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در بخش اسلامی چهارگام وجود دارند که شامل؛ باور داشته‌ها و سرمایه‌های اجتماعی، استفاده از سرمایه‌های معنوی مانند قرآن کریم، باور به فکر و اندیشه جوانان ایرانی و در پایان بعد اسلامی هستند و بخش ایرانی نیز شامل؛ درون‌زا بودن، استفاده از منابع بالفعل و بالقوه، نگاه به شرایط بومی و استفاده از کارشناسان بومی و داخلی است.

 


استاد دانشگاه درباره نقش انفال در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نیز، گفت: انفال سبب می شود حاکم اسلامی با تشخیص مصالح مهم اقدام به رفع نیاز کنند همانطور که مقام معظم رهبری در سال های متمادی بسیاری از امور را به وسیله بودجه‌ در اختیار را سامان داده و به اتمام رسانده اند.

 


وی همچنین تغییر نگاه دولت به درآمدها و جایگزینی نظام مالیاتی اصلاح شده را یکی از اصلی ترین اصول انفال خواند و گفت: اگر در سال های گذشته دولت ها اقدام به پیروی از اصل 44 و 45 قانون کرده بودند دیگر شاهد ایجاد رکود در پی کاش قیمت نفت نبودیم کما‌اینکه بحث انفال فقط در زمینه نفت و گاز نیست و بخش هایی شامل آب و اراضی و غیره را نیز شامل می‌شوند که امروزه به شدت نیازمند رسیدگی و ساماندهی هستند.

 


همچنین، اصغر آقامهدوی استاد دانشگاه و محمد نعمتی عضو اسبق شورای اصل 44 نیز در سخنانی نیاز به برنامه ریزی عملیاتی، تغییر نگاه و مکانیزم چگونگی انتقال مقوله انفال را از اساسی ترین مباحث پیش روی بحث انفال در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت عنوان کردند./9599/202/ب1

ارسال نظرات