۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۳۲۴۳۹۶
آیت الله دری نجف آبادی:

ترویج هنر اسلامی مهم‌ترین رسالت هنرمندان است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله دری نجف آبادی با بیان این که ترویج هنر اسلامی، مهم ترین رسالت هنرمندان است، گفت: این قشر از جامعه باید با تولید آثار فاخر و ماندگار در راستای اعتلای هنر ایرانی و اسلامی بیش از پیش تلاش کنند.
آيت الله دري نجف آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک شب گذشته در جمع هنرمندان وکارکنان حوزه هنری استان مرکزی در اراک با اشاره به هفته هنر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: هنرمندان باید با در نظر گرفتن مسائل اعتقادی و مذهبی در زمینه تولید آثار فاخر و ماندگار در دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی بیش از پیش تلاش کنند.

 

هنرمند نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران متعهد باشد

آیت الله دری نجف آبادی با بیان این که شهادت بزرگ ترین هنر در جامعه ایران اسلامی است، گفت: بزرگ ترین هنرها را شهدا با گذشتن از جان خود و پاسداری از ناموس و خاک خلق کردند و خداوند در قرآن کریم از شهدا به عنوان مومنان واقعی یاد می‌ کند و آنان را به بهشت برین وعده داده است.

 

امام جمعه اراک افزود: هنرمند باید نسبت به اهداف و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران متعهد باشد و از قداست خون شهدای انقلاب اسلامی ایران و همچنین مدافعان حرم پاسداری و حمایت کند.

 

وی با بیان این که هنرمندان باید با تیزبینی و درایت در راستای نیازهای روز جامعه گام بردارند، گفت: هنرمندان همچنین باید با مطالعه و بینش مذهبی و اعتقادی و با در نظر گرفتن دو عنصر زمان و مکان با زبان هنر پاسخ توهین های تمام بدخواهان به دین مبین اسلام، مذهب تشیع و نظام مقدس جمهوری اسلامی را بدهند.

 

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ترویج هنر اسلامی، مهم ترین رسالت هنرمندان است، گفت: این قشر از جامعه باید با تولید آثار فاخر و ماندگار در راستای اعتلای هنر ایرانی و اسلامی بیش از پیش تلاش کنند.

 

تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبری

امام جمعه اراک با اشاره به این که حوزه هنری استان به عنوان یک نهاد انقلابی باید در رفتار، گفتار و عمل پیشتاز باشد، گفت: نباید به جوانان این حوزه و سایر جوانان اجازه داد که به عنوان یک ابزار سیاسی در اختیار برخی از جریان‌های سیاسی که مبنای اعتقادی ندارند، قرار گیرند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه خاطرنشان کرد: باید بتوانیم در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب با اقدام و عمل و تولید آثار هنری انقلابی در حفظ ارزش‌های والای انقلاب و نظام  تلاش کنیم و از اندوخته‌های درونی نظام که منطبق با داشته‌های اسلامی است، استفاده کنیم.

 

آیت الله دری نجف آبادی افزود: یکی از مهم‌ترین اقدامات در زمینه تحقق شعار امسال با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل آن است که بتوانیم دستگاه‌های موازی را با یکدیگر ادغام و از هدر رفت بودجه‌های اضافی جلوگیری کنیم.

 

شایان ذکر است، در پایان این آیین از چند تن از هنرمندان فعال حوزه هنری استان مرکزی با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد./842/203/ب1

ارسال نظرات