۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۳۲۳۹۷۴
آیت الله علم الهدی:

راه مقابله با فتنه گری های آمریکا عملی کردن اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی راه مقابله با فتنه گری های آمریکا را «اقتصاد مقاومتی» دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب در چنین شرایطی طی سخنرانی ابتدای سال شان، ضمن تبیین موقعیت و بالا بردن سطح بصیرت مردم در دشمن شناسی، راهکار نجات از فتنه گری ها، تحریم ها و شیطنت های آمریکا را اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی اعلام کردند.
آيت الله علم الهدي آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن سالروز قطع روابط آمریکا با جمهوری اسلامی، گفت: امام راحل به مجرد قطع رابطه با آمریکا، در جمله ای راهبردی که ماهیت رابطه با آمریکا را در همه نسل ها بیان می کند، فرمودند «ما رابطه با آمریکا را می خواهیم چه کنیم؟ رابطه آمریکا با ما، رابطه گرگ و میش است.»

 

وی با اشاره به این که ماهیت گرگ تغییرناپذیر است، تصریح کرد: امام برای ما تثبیت کردند که آمریکا برای همیشه گرگ است و هر وقت به سراغ ما بیاید، برای دریدن، پاره کردن و خوردن به سراغ مان آمده است. عجیب است که در این 36 سالی که از بیان این جمله توسط امام گذشته، هرچه جلوتر آمده ایم، واقعیت سخن امام و صدق راهبرد ایشان برای مردم ما عینی تر و ثابت تر شده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این که آمریکایی ها حتی پس از دو سال مذاکره حاضر به انجام تعهدات خود در برجام هم نیستند، خاطرنشان کرد: آمریکا نه تنها با کمال وقاحت و درندگی به برجام متعهد نیست و به آن خیانت می کند، بلکه در کنارش تحریم ها را شدیدتر و طرح های ضد ایرانی را فراوان تر کرده و چنگ و دندان بیشتری نشان داده است.

 

آیت الله علم الهدی در ادامه اظهار کرد: پس از روشن شدن بیان امام بزرگوار در این 36 سال، حالا در این جا عده ای بیایند و بگویند امروز عصر مذاکره است، عصر موشکی نیست؛ اگر کسی این حرف را از روی علم و عمد بزند، حتما خیانت گر نسبت به نظام و انقلاب است و اگر از روی جهل چنین حرفی بزند، این یک جهل خطرناک است که مصداق کامل «غاسق إذا وقب» در قرآن بوده که پیامبر فرمان می دهد از شر آن به خدا پناه ببرید.

 

وی افزود: پس از این 36 سال، امروز سرنوشت آمریکا به جایی منتهی شده است که حیات و دوام خود را در نابوده ما می بیند و جز به براندازی و نابودی دین ما رضایت نمی دهد.

 

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری راه مقابله با فتنه گری های آمریکا را «اقتصاد مقاومتی» دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب در چنین شرایطی طی سخنرانی ابتدای سال شان، ضمن تبیین موقعیت و بالا بردن سطح بصیرت مردم در دشمن شناسی، راهکار نجات از فتنه گری ها، تحریم ها و شیطنت های آمریکا را اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی اعلام کردند.

 

امام جمعه مشهد مقدس در بخش دیگری از سخنان خود از اقدام رییس جمهور در تشکیل شورای عالی فضای مجازی تشکر کرد و افزود: عزیزان مسؤول ما در راستای تبیینی که رهبر معظم انقلاب نسبت به موقعیت جهانی داشتند، جاده را مشخص کردند. آن هم در شرایطی که  تنها یک نرم افزار اطلاع رسانی به نام تلگرام برحسب آن چه مدیرعامل این نرم افزار اعلام کرده است، 22 میلیون ایرانی در این نرم افزار ثبت نام کرده اند. نرم افزاری که مدیریتش در دست دشمن است و در آن کانال وجود دارد که به پیامبر اسلام(ص) ناسزا بگویند و دشنام دهند و وقیح ترین کانال ها برای ضد انقلاب در آن وجود دارد.

 

آیت الله علم الهدی با اشاره به توهین ها و دروغ هایی که در بازه انتخابات در شبکه های مجازی علیه مسؤولان نظام منتشر شد، اظهار کرد: دشمن دارد از راهی می آید که می خواهد فرزندان شما را نابود کند، دینش را از او بگیرد و همه جریان نظام را ساقط کند در نتیجه این حرکت عزیزان ما در تشکیل شورای فضای مجازی حرکت بسیار ارزشمندی بود.

 

وی تصریح کرد: نکته دیگری که در این باره وجود دارد، این است که توجه به فضای مجازی مؤثر ترین حرکت در اقدام و عمل در راستای اقتصاد مقاومتی است. ما نمی توانیم به مردم بگوییم به نرم افزارهای اطلاع رسانی مراجعه نکنند. اگر کسی بگوید شما از تلگرام و اینستاگرام استفاده نکنید، مثل این است که بگوید توی خیابان راه نروید. باید امکانات را برای مردم به صورت بومی فراهم کرد.

 

امام جمعه مشهد مقدس با انتقاد از وزیر ارتباطات، گفت: من نمی دانم این فبلترینگ هوشمندی که شما درست کردید، چقدر توانسته مشکلات این نرم افزارها را حل کند در حالی که ما در مسأله فناوری آی تی مثل سایر فناوری ها از نظر توان نیروی انسانی در سطح بالایی قرار داریم./820/پ202/ج1

ارسال نظرات