۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۹
کد خبر: ۳۲۳۸۹۰
استاد دانشگاه:

زنان برای حضور در اجتماع حضرت زهرا را الگوی خود قرار دهند

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه با بیان این که زن برای حضور در اجتماع حضرت زهرا(س) را الگوی خود قرار دهد، گفت: اسلام مسؤولیت اقتصادی را بر دوش مرد گذاشته است و در صورت نیاز به حضور زن در اجتماع باید حضرت زهرا(س) را الگوی خود قرار داده و با حفظ نجابت در تعامل با نامحرمان در جامعه حضور یابد.
زنان برای حضور در اجتماع حضرت زهرا را الگوی خود قرار دهند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، صدیقه رضایی، استاد دانشگاه، امروز در همایش کوثر هدایت که در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد به تبیین الگوی امنیت اقتصادی زنان در فرهنگ فاطمی با محوریت آسیب شناسی بانوان پرداخت.

 

وی با بیان این که در فرهنگ فاطمی حضور زنان در اجتماع به هیچ وجه نهی نشده است، گفت: در سیره حضرت زهرا(س) این حضرت در اجتماع حضور پرزنگ داشته و فعالیت های اقتصادی زنان در زمان پیامبر اکرم(ص) نیز وجود داشته است.


رضایی به انگیزه اشتغال در زنان اشاره و اظهار کرد: استقلال طلبی، کسب جایگاه اجتماعی، پرکردن اوقات فراغت و افزایش اعتماد به نفس از جمله انگیزه های اشتغال در زنان است.

 

آسیب های اشتغال زنان در عصر حاضر


استاد دانشگاه در ادامه به آسیب های اشتغال زنان در عصر حاضر اشاره و بیان کرد: زن ها به خاطر خصوصیت و احساسات عاطفی ویژه در جامعه نقش های متعددی دارند و فشار مضاعفی را متحمل می شوند همچنین عدم حضور مادر در خانواده موجب اختلال در نیازهای عاطفی کودک می شود.


وی تغییر در ارزش های هویتی زن را از پیامدهای جدی اشتغال زنان دانست و گفت: این اشتغال ارزش ها، افکار و تصمیم گیری ها را تحت تأثیر قرار داده و ممکن است آثار سویی را در پی داشته باشد.


رضایی در ادامه به آسیب های اجتماعی اشتغال زن اشاره و بیان کرد: سست شدن بنیان خانواده در نتیجه ارضای عاطفی زن در ارتباط با دیگران، بیکار شدن مردان، افزایش سن ازدواج، کاهش جمعیت و کاهش میل به فرزند آوری و اذیت و آزار جنسی زنان در جامعه از جمله آسیب های اجتماعی اشتغال زنان در جامعه است.


راهبرد امنیت اقتصادی زنان در فرهنگ فاطمی


این استاد دانشگاه در ادامه به راهبرد امنیت اقتصادی زنان در فرهنگ فاطمی اشاره و بیان کرد: راهبرد برای حضور زن در اجتماع این است که امنیت اقتصادی فراهم شود تا آسیب نبیند.

 

وی افزود: باید اولویت اصلی برای زنان نقش مادری و فرزندی باشد، بحث اقتصادی و شغل اولویت ثانویه برای زن باشد و تعهدات مالی زوج به زوجه مطابق با احکام شرعی اجرا شود.

 

رضایی خاطرنشان کرد: شناورسازی ساعات کاری، دورکاری و ارائه تسهیلات لازم برای زایمان امنیت اقتصادی برای زن ایجاد می کند.

 

این استاد دانشگاه با بیان این که زن برای حضور در اجتماع حضرت زهرا(س) را الگوی خود قرار دهد، گفت: اسلام مسؤولیت اقتصادی را بر دوش مرد گذاشته است و در صورت نیاز به حضور زن در اجتماع باید حضرت زهرا(س) را الگوی خود قرار داده و با حفظ نجابت در تعامل با نامحرمان در جامعه حضور یابد./1310/202/ب1

ارسال نظرات