۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۳۲۳۸۸۲
مدیر مدرسه علمه حضرت خدیجه:

سست شدن بنیان خانواده از پیامدهای بحران هویت بشر است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه سست شدن بنیان خانواده را یکی از پیامدهای بحران هویت بشر دانست و گفت: شرق و کشورهای اسلامی تحت تأثیر جهانی شدن قرار گرفته و با مشکلاتی از قبیل افزایش طلاق روبرو است.
هويت ديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سکینه نیک، مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه، امروز در همایش کوثر هدایت در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به تبیین آگاهی و هویت زنان در فرهنگ فاطمی پرداخت.

 

وی با اشاره به تعریف هویت، گفت: چگونگی شناخت یک شخص از خود هویت فرد است که شامل هویت فردی (شناخت فرد از خود و شخصیت خود)، هویت اجتماعی(تشابه در گروه و جریان) و  هویت خانوادگی (تعلقات فرد به خانواده) است.

 

نیک به بحران هویت اشاره و اظهار کرد: از زمانی که زن از خانه به کارخانه برده شد، به ویژه از زمان جهانی شدن، تبلیغات و برنامه ریزی غرب گویا انسان خود را نمی شناسد.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه افزود: در عصر حاضر دغدغه این است که انسان چگونه لذت ببرد و از این که از کجا آمده، به کجا می رود و هدف وی از زندگی چیست، غفلت شده است و این بحران هویت است که بشر به آن دچار شده است.

 

وی سست شدن بنیان خانواده را یکی از پیامدهای بحران هویت بشر بیان و ابراز کرد: غرب انسان را به فراموشی می برد، شرق و کشورهای اسلامی تحت تأثیر جهانی شدن قرار گرفته و با مشکلاتی از قبیل افزایش طلاق روبرو است.

 

نیک خاطرنشان کرد: تخریب فرهنگ اسلامی با ابزار های جدید صورت گرفته است و اگر ما به سبک زندگی اسلامی زندگی کنیم بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه با بیان این که اگر انسان به شناخت درست از خود برسد، عوامل بیرونی در او تأثیری ندارد، گفت: اگر انسان حقیقت هستی خود را شناخته و به سیره اهل بیت(ع) نیز توجه داشته باشد تبلیغات بیرونی در او تأثیر ندارد.

 

وی با بیان این که هویت فردی را باید از بعد معنوی شناخت، اظهار کرد: حضرت زهرا (س) الگو همه انبیا و اولیای خدا است و اگر این بانوی بزرگ اسلام الگوی ما است باید بایسته ها را از ایشان داشته و در جنبه های مختلف زندگی از حضرت زهرا(س) پیروی کنیم.

 

نیک با تأکید به الگو قرار دادن حضرت زهرا(س) در زندگی، گفت: بانوی فاطمی باید خودشناسی داشته و در زندگی خود از حضرت تأسی بذیرد و نیز ساده زیستی ایشان را به اقتضای زمان انجام داده و از زندگی با تجمل پرهیز کند.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه خاطرنشان کرد: زن فاطمی باید جایگاه علمی و معرفتی خود را تقویت کند، ابعاد وجودی خود را شناخته و در اجتماع با حفظ حدود حضور یابد.

 

وی با بیان این که زنان فاطمی بحران را مدیریت می کنند، اظهار کرد: رنان با تأسی از حضرت زهرا در این هیاهوی غرب زدگی خود و خانواده را از بحران حفظ کنند./1310/202/ب1

ارسال نظرات