۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۴
کد خبر: ۳۲۳۸۸۱
معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان:

روحانیان مردم را با فضیلت های ماه رجب آشنا کنند

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان گفت: آگاهی فضیلت های ماه رجب از وظایف روحانیان محسوب می شود زیرا تعداد زیادی از مردم از فضیلت ماه هایی همچون رجب بی اطلاع هستند.
ماه رجب دعا نيايش اعتكاف آغاز ماه رجب

حجت الاسلام حامد شاه حیدری معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، در رابطه با شروع شدن ماه رجب، گفت: ماه رجب مقدمه ای برای ماه رمضان است.

 

وی افزود: در روایت، رجب نام نهری در بهشت بوده که کسی که قدر ماه رجب را بداند و از تک تک فرصت های این ماه استفاده کند، در روز قیامت خدا او را به سمت این نهر راهنمایی می کند.

 

حجت الاسلام شاه حیدری با توجه به این که ماه رجب از فضیلت زیادی در روایات برخوردار است، اظهار داشت: انسان زمانی می تواند میمهان خوبی برای خداوند باشد که رفتارش خوب بوده تا خدا او را به میهمانی خدا دعوت کند.

 

وی ابراز داشت: در روز قیامت ندای این رجبیون به کسانی داده می شود که در ماه رجب از اعمال آن استفاده کرده و گناه را ترک کنند.

 

استاد حوزه علمیه ماهان با بیان این که این ماه در نزد خداوند از یک منزلت خاصی برخور دار است، یادآور شد: کسی که در ماه رجب سه روز روزه بگیرد خداوند به این فرد وعده بهشت را داده است.

 

وی خاطرنشان کرد: ماه رجب به ماه علی(ع) هم نام برده شده زیرا در این ماه نخستین امام شیعیان علی(ع) در خانه کعبه به دنیا می آید که این بهترین رویداد در این ماه قرار داده شده است.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان با تأکید بر این که دستورات اهل بیت بهترین کار برای یک مومن محسوب می شود، بیان داشت: انسان زمانی می تواند فضیلت ماه رجب را درک کند که در کنار انجام اعمال ماه رجب، گناه را ترک کند.

 

وی تأکید کرد: یکی از کارهایی که انسان در دنیا، توفیق از آن برداشته می شود، این است که خود را مشغول به دنیا کرده و آخرت را فراموش از ذهن خود دور کرده است.

 

حجت الاسلام شاه حیدری با اشاره به این که لقمه حرام انسان را از بندگی کردن دور نگه می دارد، خاطرنشان کرد: ضعف اعتقادی و سستی اراده دو عامل مهمی هستند که انسان را از خدا دور می کنند.

 

وی یادآور شد: محیط کار و خانواده در ایمان انسان ها تأثیر زیادی را به دنبال دارد، به همین سبب است که انسان باید در دنیا خود را از محیط های گناه دور نگه دارد که تا سبب سلب توفیق از طرف خداوند نشود.

 

حجت الاسلام شاه حیدری در پایان با اشاره به این که تبلیغ فضیلت های ماه رجب بر عهده روحانیان است، گفت: آگاهی فضیلت ماه رجب از وظایف روحانیان محسوب می شود زیرا تعداد زیادی از مردم از فضیلت ماه هایی همچون رجب بی اطلاع هستند./9707/302/ب1

ارسال نظرات