۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۲
کد خبر: ۳۲۳۷۳۳
آیت الله دری نجف آبادی:

احیاء فرهنگ ایرانی و اسلامی وظیفه مهم مسؤولان نظام است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله دری نجف آبادی با بیان این که احیاء فرهنگ ایرانی و اسلامی وظیفه همه مسؤولان دستگاه های اجرایی است، گفت: احیاء فرهنگ ایرانی و اسلامی باید به گفتمان غالبو حداکثری در تمامی مصادیق جاری و امورات مردم تبدیل شود.
آيت الله دري نجف آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی،  آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در جمع مدیران استان مرکزی در اراک با بیان این که احیاء فرهنگ ایرانی و اسلامی وظیفه همه مسئولان دستگاه های اجرایی است، گفت: احیاء فرهنگ ایرانی و اسلامی باید به گفتمان غالب در تمامی مصادیق جاری و امورات مردم تبدیل شود.

 

مهم ترین دغدغه کشور، ضعف ساختارهای فرهنگی است

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به این که مهم ترین دغدغه کشور، ضعف ساختارهای فرهنگی است، خاطرنشان کرد: حل تمامی مشکلات کشور در گرو توجه ویژه مسؤولان به مقوله فرهنگ است و بی توجهی به این مهم نوعی در جا زدن است.

 

وی با بیان این که تجمل گرایی و استفاده از کالاهای لوکس در کشور ایران بیشتر از هر کشور دیگر رواج دارد که این مهم سد بزرگی در برابر پیشرفت و توسعه اقتصادی کشور محسوب می شود، گفت: بخش قابل توجهی از درآمد کشور حتی در زمان تحریم صرف واردات کالاهای لوکس به خصوص اتومبیل های گران قیمت از کشورهای آلمان، ایتالیا، ژاپن و کره جنوبی می شد که این اقدام نیز ضربه های جبران ناپذیری به بدنه اقتصادی کشور وارد می کند.


صرفه جویی و قناعت دو اصل اساسی دین مبین اسلام

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که مسؤولان دستگاه‌های فرهنگی و مذهبی باید با برنامه‌ریزی‌های کارشناسی شده صرفه‌جویی و قناعت که دو مهم در فرهنگ اسلامی است را در جامعه نهادینه کنند، گفت: مدیران دستگاه های فرهنگی و مذهبی باید با برنامه ریزی های کارشناسی، فرهنگ اسلام را در جامعه نهادینه کرده و مردم را به ساده زیستی تشویق کنند.

 

امام جمعه اراک با اشاره به این که صرفه جویی و قناعت دو اصل اساسی دین مبین اسلام در مسائل اقتصادی است، خاطرنشان کرد: مسؤولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید نسبت به نهادینه ساختن این مهم در جامعه بیش از پیش گام بردارند.

 

تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو تلاش استان‌های صنعتی کشور

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور در گرو تلاش استان‌های صنعتی کشور به‌ویژه استان مرکزی است و استان‌های صنعتی کشور به سبب دارا بودن ظرفیت‌های بالقوه نسبت به دیگر استان‌ها وظیفه سنگین‌تری را در قبال تحقق اقتصاد مقاومتی بر عهده دارند

 

آیت الله دری نجف آبادی با بیان این که مردم باید اقتصاد مقاومتی را در رأس امور خود قرار دهند، افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی مستلزم همگرایی، اخلاقمداری و مولفه‌های صحیح رفتاری و شخصیتی است و اقتصاد مقاومتی تنها مسیر پیشرفت و نجات ایران است.

 

امام جمعه اراک در ادامه بیان کرد:  از شعار تا عمل فاصله زیادی است و ما باید تلاش خود را بکنیم تا مسأله اقتصاد مقاومتی را با تمام قوای خود به مرحله اجرا برسانیم و ایران اسلامی را از هرگونه نیاز به بیگانگان دور کنیم./842/202/ب2

ارسال نظرات