۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۳۲۳۶۹۰
استاد درس خارج حوزه علمیه قم:

اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی سبب بیمه شدن کشور در برابر دشمن می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر ضرورت اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی گفت: دولت با اشتغال زایی، تثبیت نرخ ارز و مردم با مدیریت مصرف، قناعت و تولید ثروت حلال و ترجیح کالاهای داخلی به خارجی، می‌توناند اهداف اقتصاد مقاومتی را محقق کنند.
حجت السلام مهدي سليماني اردهالي

حجت‌الاسلام مهدی سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: با ظهور انقلاب اسلامی، شکل جدیدی از حکومت داری دینی در دنیا پدیدار شد و از همین رو، استکبار بنای ناسازگاری با این نظام را در پی گرفت و با تمام قدرت به مقابله با آن پرداخت.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم بیان کرد: شکست استکبار در جنگ نظامی علیه نظام اسلامی موجب شد که تهاجمات به سایر عرصه‌ها کشیده شود و یکی از این عرصه‌ها، فشار اقتصادی است.

 

وی ادامه داد: نظام اسلامی برای مقابله با تهاجم دشمن باید اهداف اقتصادی فعالی داشته باشد تا بتواند بر مبنای شرایط نظام دینی و جنگ اقتصادی نرم پاسخگو باشد.

 

حجت‌الاسلام سلیمانی ابراز کرد: میهن اسلامی باید اقتصادی مقاوم، بحران زدا و همراه با ترمیم ساختارهای فرسوده و ناکارآمد داشته باشد که ایجاد باورها و مشارکت همگانی، اعمال مدیریت‌های عقلائی، کاهش وابستگی‌ها، تأکید بر مزیت‌های تولید داخلی و تلاش برای خود اتکائی را می‌طلبد.

 

وی افزود: حمایت از تولید ملی، ضرورت حمایت از کار و سرمایه ایرانی و تداوم تولید ملی، سه وظیفه‌ لازم دولت و دست‌اندرکاران تولید است.

 

امام جمعه مشهد اردهال خاطرنشان کرد:‌ اقتصاد مقاومتی فعال و پویا نیازمند برنامه استراتژیک و راهبردی مبتنی بر مردمی کردن اقتصادی از طریق میدان دادن به فعالان بخش خصوصی و رفع موانع و مشکلات این بخش است.

 

وی یادآور شد: بخش خصوصی به عنوان موتور محرک اصلی رشد اقتصادی و صنعتی است که به کارگیری سرمایه خود و جذب و مشارکت سرمایه‌های غیر دولتی و استفاده بهینه از منابع انسانی و اعمال مدیریت کارآمد ضمن ایفای نقش در رشد اقتصادی و صنعتی کشور می‌تواند اهداف توسعه دولت را محقق کند.

 

حجت‌الاسلام سلیمانی تأکید کرد: استفاده از نخبگان دارای خلاقیت و نبوغ فکری در راستای تولید دانش و فناوری جهت سرعت بخشیدن به رشد و توسعه علمی و متوازن، استفاده از فناوری‌های نوین و بومی کردن آنان، تبدیل به فعالیت تجاری و میدان دادن به نخبگان در عرصه صنعت و تجارت و کشاورزی می‌تواند از ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی باشد.

 

وی گفت: جهاد اقتصادی که مورد نظر رهبر معظم انقلاب است، با ایجاد حرکتی مؤثر برای ساختن بنیان آینده امری لازم برای نظام اسلامی است تا با تکیه بر حرکت‌های جهادی و فداکارانه در برابر احتکار و انحصار دشمنان خارجی مقابله کرده و مردم به آسایش نسبی برسند.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد:‌ مهار سوداگری و فساد، مردمی سازی اقتصاد، ارتقای مقاومت اقتصادی در برابر تحریم، خلاصی وابستگی به درآمد نفت، خوداتکایی، اولویت بندی شرکای تجاری ایران و هویت بندی تولید از جمله اهداف اقتصاد مقاومتی است که در سایه همدلی و هم‌گامی دولت و ملت قابل تحقق خواهد بود.

 

وی تأکید کرد:‌ دولت با اشتغال زایی و تثبیت نرخ ارز و مردم با مدیریت مصرف، قناعت و تولید ثروت حلال و ترجیح کالاهای داخلی به خارجی، می‌توانند اهداف اقتصاد مقاومتی را محقق کنند.

 

حجت‌الاسلام سلیمانی عنوان کرد: در دوره‌ای که دشمن تمام تلاش خود جنگ اقتصادی علیه ایران به کار بسته است، اقتصاد مقاومتی تعبیری ژرف، عمیق و حکیمانه از سوی رهبر معظم انقلاب بود.

 

وی اظهار داشت:‌ حکیمانه بودن دیدگاه رهبر معظم انقلاب برای این‌که ما در برابر دشمن بیمه و واکسینه کند، کافی نیست و به همان اندازه که رهبر معظم انقلاب نسبت به این مسأله هستند، دولتمردان نیز بدان حساس شوند چراکه متولی فعالیت‌های اقتصادی هستند.

 

امام جمعه مشهد اردهال بیان کرد: جهاد اقتصادی تنها با همکاری قوای سه گانه مملکت، فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی و اقدام دولت و مردم شکل می‌گیرد تا ما را از گردن صعب العبور جنگ اقتصادی عبور داده و دشمن را به زانو بیندازد؛ در غیر این‌صورت جنگ اقتصادی می‌تواند به ضرر نظام اسلامی تمام شده و دشمن را پیروز میدان کند.

 

وی ادامه داد: شعار دادن درباره اقتصاد مقاومتی ما را به جایی نمی‌رساند و اطاله و معطل ماندن اقتصاد مقاومتی بیش از آن‌که فایده داشته باشد، برای ملت ایران ضرر دارد.

 

حجت‌الاسلام سلیمانی ابراز کرد: تمام نخبگان فرهنگی و صاحبان فکر باید در راستای فرهنگ سازی و ایده اقتصادی پای کار بیایند و صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز به بحث خوداتکایی، خوداشتغالی، حمایت از تولید داخلی، حمایت از جوانان ایرانی با نگاه به تکنولوژی خارجی و بومی سازی آنان می‌تواند شعار اقتصاد مقاومتی را به عمل برساند./997/ ت302/ج1

ارسال نظرات