۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۳۲۳۶۷۹
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی:

خدمت به دین جزء ارزشمندترین خدمات است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) گفت: کسی که به قصد خدمت به دین و هدایت انسان‌ها، به سراغ کسب معارف دینی برود، می‌تواند شاهد عنایات الهی و تغییرات ویژه در زندگی خود باشد چرا که خدمت به دین، ارزشمندترین خدمت است.
مدرسه علميه امامخميني (ره) رباط کريم

افتخار اصغری مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) رباط کریم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره اهمیت تحصیل دختران در حوزه علمیه، گفت: باتوجه به اینکه ایجاد مدارس علمیه خواهران بر مبنای گسترش تحصیلات دینی و هدفمند ساختن آن صورت گرفته است، از این رو بدیهی است که حوزه‌های علمیه خواهران از جهات مختلفی به گسترش دینداری کمک کرده و نقش مؤثری در ارتقای دانش و ترویج علوم دینی و حوزوی بانوان و خانواده ها ایفا کنند.

 

وی افزود: ما در جامعه امروز به افراد متخصصی نیاز داریم که بتوانند به ابعاد روحی و معنوی انسان‌ها خدمت کنند چرا که نیازمندی‌های جامعه در ابعاد روحی و روانی بسیار حائز اهمیت است.

 

اصغری در ادامه اظهار داشت: کسی که به قصد خدمت به دین و هدایت انسان‌ها، به سراغ کسب معارف دینی برود، می‌تواند شاهد عنایات الهی و تغییرات ویژه در زندگی خود باشد چرا که خدمت به دین، ارزشمندترین خدمت است.

 

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص)، گفت: رسول خدا(ص) به امیرمؤمنان(ع) فرمودند: «به خدا سوگند، اگر خداوند کسى را به دست تو هدایت کند برایت بهتر است از آنچه آفتاب بر آن طلوع و غروب مى کند؛ (کافی/5/28)

 

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) در رابطه با کارایی تحصیل کردگان حوزه خواهران برای جامعه، بیان داشت: حوزه‌های علمیه برای انواع استعدادها شغل‌های متنوع و ارزشمند ارائه کرده، از این رو عالم دین بنا بر استعدادها و توانایی‌های خاص خود می‌تواند از تحصیل در انواع شاخه‌های علوم دینی تا انواع خدمات از قبیل تحقیق، پژوهشگری، تبلیغ، نویسندگی، تدریس و انواع فعالیت‌های فرهنگی را در جامعه انجام دهد.

 

وی تصریح کرد: کسی در طلبگی نباید نگران شیوه خدمت خود در آینده باشد و شغل طلبه ها تضمین شده است چرا که تنوع شغلی در این حوزه برای انواع استعدادها وجود دارد، همچنین نیاز به عالمان دینی که به دین و مردم خدمت کنند، نیاز حیاتی کشور است و ما نمی‌‌توانیم این نیاز را به هیچ طریقی به جز حضور جوانان مستعد در حوزه‌های علمیه  تأمین کنیم.

 

وی در ادامه تاکید کرد: هر شغلی نیاز به علاقه دارد ولی در مورد طلبگی به چیزی بیش از علاقه نیاز است و طلبه‌ها باید به این راه معتقد و عاشق باشند و با توکل به خدا و توسل به ائمه هدی(ع) و با تواضع به این عرصه وارد شوند تا توفیقات لازم را در این زمینه کسب کنند.

 

اصغری ابراز داشت: نتیجه نهائی تحصیل علوم و معارف دینی، رهبری کردن دل‌ها و اندیشه‌ها به سوی خدا و رهاسازی آنها از اسارت و بندگی طاغوت و ابلیس می باشد که از جمله نتایج تحصیل در حوزه است.

 

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) در ادامه افزود: کسی که معرفت دینی پیدا کند، چه جامعه‌ای کوچک در اطراف خود و چه جامعه‌ای بزرگتر در پیرامون خود را رهبری خواهد کرد و در مقام مربی جامعه قرار می‌گیرد، از این رو امروز جوامع بشری بیش از پزشک و مهندس و هر شغل دیگری به رهبران سالمی نیاز دارند که بتوانند گروه‌های بزرگ انسانی را هدایت کنند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: ظرفیت پذیرش این مدرسه 90 نفر است و ثبت نام به صورت اینترنتی و مراجعه به سایت www.whc.ir و بدون آزمون ورودی می باشد بنابراین داوطلبان می‌توانند با دارا بودن مدرک دیپلم و مراجعه به سایت و مطالعه کامل دفترچه ثبت نام، مراحل ثبت نام را تکمیل کنند./966/302/ب1

ارسال نظرات