۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۳۲۳۶۰۹
مدیر کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه:

حق پذیری از ویژگی‌های مؤمنان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه کرمانشاه با اشاره به اینکه حق پذیری از ویژگی های مؤمنان است، گفت: حق مداری با مهار خشم، انصاف با مردم و نصیحت پذیری نمایان می شود.
حجت الاسلام حسيني اراکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام سید محمد باقر حسینی اراکی مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه کرمانشاه ظهر امروز با حضور در جمع طلاب مدرسه علمیه امام خمینی (ره) خواهران کرمانشاه با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رجب، ابراز داشت: ماه رجب ماه عظیم خداست و خداوند متعال معدن سخاوت و بخشش و رحمت و رحمانیت است.


مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه کرمانشاه تصریح کرد: طبق روایات متعدد، سه روز روزه در ماه رجب بهشت را بر انسان واجب می کند، البته انسان نباید با اعمال ناشایست و ارتکاب گناه این بهشت را از خود دریغ کند.


وی مناسبت های ماه رجب را کم نظیر دانست و گفت: ماه رجب فرصت ارزنده ای برای بشر است که خود را در سال پیش رو بیمه کند و با انجام اعمال توصیه شده همچون بحث احکام و اذکار، شب زنده داری، ولادت های این ماه، اعتکاف و موارد دیگر بنیه دینی و معنوی خود را تقویت بخشد.


حجت الاسلام حسینی اراکی با اشاره به نقش طلاب و روحانیان در معرفی فضایل ماه رجب، خاطرنشان کرد: مردم از طلاب انتظارات ویژه ای دارند، گاها برخی امور در شرع حرام نیست اما عرف جامعه آن را برای یک طلبه یا روحانی نمی پسندد و نباید با انجام چنین اموری شأن لباس و حال طلبگی خود را زیر پا گذاشت.


مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه کرمانشاه در بخشی دیگر از سخنان خود به تشریح حکمت نظری پرداخت و اذعان داشت: حکمت نظری به معنای تفکر بوده و آیات بسیاری از قرآن کریم انسان را به تفکر دعوت کرده است زیرا تفکر موجب اصلاح انگیزه و اصلاح رفتار فرد خواهد شد.


وی یادآور شد: خودشناسی در حکمت نظری از جایگاهی ویژه برخوردار است، انسان باید نسبت به شناخت خود جدیت داشته باشد زیرا در غیر اینصورت به ظلالت و گمراهی دچار می شود.


حجت الاسلام حسینی اراکی بیان داشت: انسان باید از درون دلباخته خدا باشد و اگر خدا را شناخت و از بیگانگان و غیر دل برید به جایگاه خشیت الهی دست می یابد.


مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه کرمانشاه اظهار داشت: عارف واقعی کسی است که با خودشناسی نفس خود را آماده کرده و اسباب رسیدن به خدا را فراهم آورد، تفکر نیز ار ویژگی های عارفان حقیقی است و به فرموده امام باقر (ع) هیچ عبادتی همتای تفکر نیست.


وی یکی از نشانه های ایمان را حق پذیری خواند و افزود: حق مداری با مهار خشم، انصاف با مردم و نصیحت پذیری نمایان می شود.


حجت الاسلام حسینی اراکی در پایان خطاب به طلاب عنوان داشت: مسیر سربازی که به آن قدم نهاده اید را با هیچ مال و ثروت و متعلقات دنیوی معاوضه نکنید زیرا قدر و منزلت و جایگاه قدم برداشتن در راه خدا قابل قیاس با هیچ چیز نیست./857/202/ب1

ارسال نظرات