۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۳۲۳۶۰۵

راهیابی 7 نفر از طلاب لرستانی به مرحله کشوری المپیاد علمی

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش حوزه های علمیه لرستان با اشاره به برگزاری مرحله کشوری المپیاد کشوری حوزه های علمیه، گفت: 7 نفر از طلاب لرستانی به این مرحله از المپیاد راه یافته اند.
المپياد علمي حوزه هاي علميه خواهران

اکرم مهرابی، معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان کرد: المپیاد علمی طلاب مدارس علمیه استان همزمان با سراسر کشور در مرحله مدرسه ای و استانی برگزار شد.

 

وی با یادآوری به این که در مرحله مدرسه ای المپیاد علمی طلاب حوزه های علمیه خواهران 185 نفر به رقابت پرداختند، افزود: از این تعداد 43 نفر به مرحله استانی راه یافتند.

 

مهرابی با اشاره به برگزاری مرحله استانی المپیاد علمی طلاب در 30 بهمن همزمان با سراسر کشور، گفت: در این مرحله هفت نفر از طلاب لرستانی موفق به کسب امتیاز کافی شدند.

 

وی در ادامه یادآور شد: در این آزمون علمی طلاب سطح دو در هفتمین المپیاد علمی و طلاب سطح سه حوزه های علمیه خواهران لرستان در سومین المپیاد علمی به رقابت پرداختند.

 

مهرابی در ادامه تصریح کرد: مرحله کشوری المپیاد علمی با حضور طلاب سراسر کشور، 27 فروردین ماه در استان قم برگزار خواهد شد.

 

معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران لرستان با اشاره به درنظر گرفتن امکانات آموزشی حوزه برای برگزیدگان مرحله کشوری این المپیاد علمی، بیان کرد: طلاب سطح دو با کسب امتیاز در المپیاد کشوری، بدون آزمون می توانند در سطح سه ادامه تحصیل دهند.

 

وی برگزاری المپیادهای علمی را راهی برای شناسایی طلاب با استعداد خواند و گفت: در راستای برگزاری این المپیادهای علمی طلاب می توانند توانایی علمی خویش را بسنجند.

 

مهرابی بیان داشت: کسب رتبه و امتیاز در آزمون علمی انگیزه طلاب را افزایش و هدف آنان را در ادامه تحصیل و کسب موفقیت های علمی افزایش می دهد./9459/302/ب1

ارسال نظرات