۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۳۲۳۵۷۶
مدیر مدرسه علمیه امام حسن مجتبی تبیین کرد؛

نقش فراگیری علوم دینی از سوی بانوان در تربیت خانواده سالم

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) گفت: اهمیت تحصیل علم بر همگان واضح است و یادگیری علوم دینی و حوزوی به بانوان طلبه کمک می‌کند تا به وسیله تقوا، ارزش وجودی خود را بیشتر شناخته و خدا را بهتر درک کنند.
مدرسه علميه امام حسن مجتبي (ع) خواهران

طاهره لطیفی مدیر مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره اهمیت تحصیل دختران در حوزه علمیه، گفت: با توجه به اینکه اهمیت تحصیل علم بر همگان واضح است، یادگیری علوم دینی و حوزوی به بانوان طلبه کمک می‌کند تا به وسیله تقوا، ارزش وجودی خود را بیشتر شناخته، خدا را بهتر درک کنند و با محکم کردن پایه‌های اعتقادی و اخلاقی خود، خانواده سالم و صالح پرورش دهند.

 

وی افزود: نظر به اینکه در روایات ما بسیار سفارش بر عمل به آیات قرآن شده است از این رو از ضروریات خانواده ها است که بانوان جامعه وارد مدارس علمیه شده و علوم دینی را به عنوان برنامه زندگی فرا بگیرند.

 

لطیفی در رابطه با کارایی تحصیل کردگان حوزه خواهران برای جامعه، گفت: بانوان طلبه پس از فارغ التحصیلی از مدارس علمیه بسته به نوع علایق و استعدادهای خود می‌توانند در امور دینی و حوزوی فعالیت‌هایی نظیر تدریس و تبلیغ در دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی، پایگاه‌های بسیج داشته باشند.

 

وی ادامه داد: بانوان طلبه حتی می توانند مراسم های مولودی و مرثیه برگزار کنند و  تحقیق و پژوهش دینی انجام دهند و یا اینکه در مقاطع بالاتر ادامه تحصیل دهند و در نهایت خودشان باید جایگاه اجتماعی مدنظرشان را با تلاش و پشتکار بدست آورند.

 

مدیر مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) تصریح کرد: بانوانی که در رشته‌های دیگر تحصیل کرده اند در صورت علاقه مندی می‌توانند با اطلاع از شرایط در نظر گرفته شده از طرف مرکز، وارد مدارس علمیه شده و به تحصیل و فعالیت در حوزه علوم دینی مشغول شوند.

 

وی ابراز داشت: هم‌جواری با آستان مقدس امامزاده زید(ع) فضای چشم نواز و نورانیت معنوی خاصی را در این مدرسه در بدو ورود حاضران به وجود آورده و تلاش کادر مدرسه، فضایی دوستانه بین اساتید و طلبه‌ها ایجاد کرده است.

 

لطیفی با اشاره به ظرفیت و شرایط پذیرش این مدرسه، گفت: مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) از سال نهم متوسطه طلبه برای تحصیل می‌پذیرد که بعد از 7 سال تحصیل به صورت پیوسته هم مدرک کاردانی و هم مدرک کارشناسی اعطا می‌شود و اگر بانوان علاقه مند باشند می‌توانند در مدارس علمیه و یا در دانشگاه‌ها در مقطع دکتری ادامه تحصیل دهند.

 

وی در ادامه بیان داشت: در این مدرسه افزون بر مقطع سیکل، از دوره دیپلم هم پذیرش انجام می‌شود که پذیرفته شدگان از مقطع سیکل 7 سال و دیپلم 5 سال برای دریافت مدرک کارشناسی تحصیل می‌کنند.

 

لطیفی خاطرنشان کرد: در دوره حاضر 70 نفر به صورت حضوری و نیمه حضوری پذیرش می‌شوند و ثبت نام در این مدرسه تا پایان فروردین 95 ادامه دارد.

 

وی در پایان ابراز داشت: از امکانات این مدرسه می‌توان به وجود مهدکودک، نزدیکی به ورزشگاه و استخر بدر، سرویس رایگان برای طلاب به میادین اصلی و در نظر گرفتن جوایز نفیس برای نفرات برتر در مسابقات و المپیادها و سفر به مشهد مقدس و قم نیز اشاره کرد.

 

شایان ذکر است، این مدرسه در سال 1380 در تهران و در محله شهرک ولیعصر(عج) جنب امامزاده زید(ع) تاسیس و زیر نظر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران تصویب شده است.

 

گفتنی است، مؤسس و متولی مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع)، حجت الاسلام عبدالمقیم ناصحی، مسؤول فرهنگی شورای شهر تهران است./966/302/ب1

ارسال نظرات