۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۳۲۳۵۳۰
حجت‌الاسلام پناهیان:

پرهیز مسؤولان از اشرافی گری و تجملات مقدمه تحقق اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: چنانچه اقتصاد مقاومتی فرهنگ سازی شود و به مطالبه عمومی تبدیل گردد، مسؤولان از جمله دولت و رییس جمهور نیز مؤظف و مجبور می‌شوند تا به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی عمل کند.
حجت الاسلام احمد پناهيان استاد حوزه و دانشگاه

حجت‌الاسلام احمد پناهیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به نامگذاری سال جاری به «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» اظهار داشت: دشمن به بهانه اقتصاد به دنبال سست کردن بنیان‌های نظام اسلامی است؛ از این رو جهاد اقتصادی و فعال شدن پدیده اقتصاد مقاومتی برای آحاد جامعه یک امر حیاتی است اما هنوز آن‌طور که باید و شاید محقق نشده است.

 

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: این‌که تنها رهبر معظم انقلاب به بیان اهمیت اقتصاد مقاومتی بپردازند، کفایت نمی‌کند؛ با توجه به فرمایشات ایشان، مسؤولان کشوری محور اصلی مقاومت اقتصادی هستند.

 

وی ادامه داد: رییس جمهور در سخنان روز دوشنبه خود به رشد صادرات نفت اشاره کرد در حالی که باید به جای خام فروشی نفت، به تقویت صنعت پتروشیمی پرداخت.

 

حجت‌الاسلام پناهیان ابراز کرد: سخنان رییس جمهور در صحنه عمومی درباره رشد صادرات نفت نشان می‌دهد که مردم در برابر رفتارهای اقتصادی مسؤولان حساس نیستند درحالی که اگر درباره اقتصاد مقاومتی مطالبه عمومی وجود داشته باشد، مسؤولان نیز سیاست‌های خود را تغییر می‌دهند تا نظر مثبت مردم را به خود جذب کنند.

 

وی افزود: اگر اقتصاد مقاومتی فرهنگ سازی شود و به مطالبه عمومی تبدیل گردد، مسؤولان از جمله دولت و رییس جمهور نیز موظف و مجبور می‌شوند تا به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی عمل کنند.

 

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد:‌ اقتصاد مقاومتی یک عرصه فراگیر است و این‌که زندگی یک مسؤول باید یک زندگی ساده و بی آلایش باشد، امری واضح در اسلام است.

 

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب به پیروی از امام خمینی(ره) زندگی بی آلایش و ساده‌ای دارند و در مصارف خود به تولیدات داخلی و مصنوعات ملی کفایت می‌کنند؛ این الگوی خوبی برای جامعه است اما به تنهایی کفایت نمی‌کند و سایر مسؤولان نیز باید به چنین سبک زندگی روی آورند.

 

حجت‌الاسلام پناهیان تأکید کرد: اشرافی گری مدیران و مسؤولان باعث می‌شود که این فرهنگ غلط به سطح جامعه نیز سرایت کند و چنانچه اشرافی گری عمومیت پیدا کند، وابستگی به اجناس خارجی افزایش می‌یابد./997/ت302/ج

ارسال نظرات