۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۳۲۳۵۱۹
مدیر حوزه علمیه خواهران سیریک:

ارائه راهکارهای علمی روش مؤثری برای نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران سیریک بصیرت‌بخشی و ارائه راهکارهای علمی را روش مؤثری برای نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه دانست و گفت: بدحجابی عامل سلب امنیت زن در جامعه است.
حجاب و عفاف

صغری ذاکری مدیر حوزه علمیه خواهران سیریک در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با تاکید بر اینکه دشمنان نظام و اسلام، حجاب را سد راه خود می دانند، گفت: استکبار، رواج بد حجابی و بی حجابی را به عنوان تنها راه ضربه زدن به کشورهای اسلامی می داند و در دستور کار خود قرار داده است.

 
وی در ادامه، بسیاری از شرارت‌ها و آسیب‌هایی که به دختران و زنان جامعه وارد می‌‌شود را ناشی از نداشتن حجاب و عفاف دانست.
 
 
به گفته مدیر حوزه علمیه خواهران سیریک، ارائه الگوهای حجاب و عفاف در کنار آموزش، بهترین راهکار ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه است.
 
 
ذاکری با بیان اینکه فکر نسل جوان از نظر مذهبی آنچنان که باید راهنمایی نشده و از این نظر فوق العاده نیازمند است گفت: ریشه بیشتر انحرافات دینی و اخلاقی نسل جوان را در لابلای افکار و عقاید آنان باید جستجو کرد.
 
 
وی، با اشاره به اهمیت ویژه رعایت عفت برای زن و مرد و حفظ حدود و حریم محرم و نامحرم در آیین اسلام تصریح کرد: حفظ حجاب زن در برابر بیگانه، از ضروریات دین اسلام است. 
 
 
مدیر حوزه علمیه خواهران سیریک همچنین درونی کردن فرهنگ عفاف و حجاب به عنوان یک ارزش بین دختران و زنان را سبب مقاومت بیشتر آنان در برابر انحرافات اجتماعی دانست.
 
 
وی بدحجابی را عامل مهم عدم امنیت زن در جامعه نام برد و ابراز داشت: زنان به عنوان نیمی از جامعه و عهده دار تربیت فرزندان، از مهم ترین نیروهای اجتماعی تأثیرگذار در ساخت تاریخ و حدوث تحولات مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جامعه به شمار می روند.
 
 
ذاکری بیان کرد: زنان و دختران غربی حجاب را یک عامل مهم در ایجاد امنیت روحی و روانی که با پدیده برهنگی و بی بند و باری در غرب مورد تهدید قرار گرفته است تلقی می کنند.
 
 
وی، بی‌ارزش شدن زن در جامعه، افزایش آمار طلاق و بلوغ زودرس جوانان را از دیگر پیامدهای بی حجابی و بدحجابی در جامعه برشمرد.
 
 
مدیر حوزه علمیه خواهران سیریک با بیان اینکه داشتن بصیرت و آگاهی نسبت به انجام یک کار، دوام و قوام آن عمل را بیشتر خواهد کرد، تصریح کرد: روش بصیرت بخشی و دادن راهکارهای علمی روش موثری برای نهادینه کردن حجاب و عفاف در جامعه است.
 
 
ذاکری در بخش پایانی سخنان خود به رواج فرهنگ حجاب در کشورهای غربی اشاره داشت و بیان کرد: گسترش حجاب در میان دختران و زنان غیر مسلمانانی که به اسلام روی می‌آورند، نماد شکوفایی اسلام در غرب است./851/302/ب1
ارسال نظرات