۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۳۲۳۵۱۸
حجت­الاسلام مرادی:

نباید در محافل بچه­ها را به خاطر سر و صدا کردنشان تحقیر کرد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس رسانه ملی با اشاره به تکریم بچه­ها گفت: در هیأت، مساجد و محافل نباید بچه­ها به خاطر سر و صدا کردنشان، مورد تحقیر واقع شوند و این فقط مخصوص بچه­ها نیست؛ بلکه اگر هر فردی را در جمعی تحقیر کنند، از آن جمع زده خواهد شد و در آن حضور نخواهد یافت.
حجت الاسلام شهاب مرادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت­الاسلام شهاب مرادی کارشناس رسانه ملی عصر امروز در برنامه آیینه­خانه که از شبکه دو سیما پخش شد، در پاسخ به سؤال یکی از مخاطبان مبنی بر علت سلام نکردن بچه­ها هنگام واردشدن به جمع، خاطرنشان کرد: نکته غلط در این قضایا، برچسب زدن است و گفته می­شود که بچه خود را می گیرد؛ در بسیاری از خانه ها بچه ها را تحویل نمی گیرند که این مسأله نیاز به دقت دارد.

 

وی درباره تکریم فرزندان اظهار داشت: باید در چنین مسائلی وقتی بچه وارد می­شود والدین به او بلند سلام کرده و احترام بگذارند و محبت کنند؛ روح این فرمایش رسول خدا(ص) که فرمودند بچه ها را تکریم کنند، مسأله مهمی است؛ در دوره معاصر خانواده­ها بچه­ها را تکریم نمی­کنند؛ این تحویل گرفتن و تکریم کردن باید در جمع افراد به ویژه در فامیل دیده شود.

 

کارشناس رسانه ملی افزود: باید به بچه­ها احترام گذاشت و یکی از راه­های تحویل گرفتن فرزندانتان، احترام گذاشتن به فرزندان دیگران است؛ یکی از جنبه­های تأسف این است که هیچ­گاه به دانش­آموزان، دانشجویان و طلاب یاد نمی­دهیم که با فرزندان و همسرتان چطور رفتار کنید.

 

حجت­الاسلام مرادی درباره تحقیر نکردن فرزندان در جمع تصریح کرد: در هیأت، مساجد و محافل نباید بچه­ها به خاطر سر و صدا کردنشان، مورد تحقیر واقع شوند و این فقط مخصوص بچه­ها نیست؛ بلکه اگر هر فردی را در جمعی تحقیر کنند، از آن جمع زده خواهد شد و در آن حضور نخواهد یافت؛ امروزه در برخی از مساجد می­بینیم که کودکان و نوجوانان در مساجد حضور ندارند که در این خصوص باید به خود رجوع کنیم.

 

وی درباره محبت­کردن والدین به فرزندان گفت: در تمام موارد زندگی قانون داریم و این قانون نباید خشن بوده، بلکه باید مهربان باشد؛ نوازش مسأله­ای است که بسیاری از خانواده‌ها از فرزندان خود دریغ می­کنند و تجربه بچه­ها از نوازش والدین کم است.

 

کارشناس رسانه ملی به مهربان­بودن والدین در هر حالی با فرزندانشان از جمله عبادت اشاره کرد و یادآور شد: در آستانه ماه رجب و بندگی هستیم و وقتی والدین عبادت می­کنند، بچه­ها نباید از والدین بترسند؛ به این معنا که برخی از والدین در هنگام نماز با بلند خواندن به فرزندشان تذکر می­دهند؛ در هر حالی باید مهربان بود؛ در این صورت بچه می­فهمد که در هر حالی از جمله عبادت و انجام کارهای روزانه و غیره باید لبخند زد و مهربان بود و اینها نکاتی است که بسیاری از آن غافل هستند./822/پ202/ی

ارسال نظرات