۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۳۲۳۵۰۹
محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم:

طلاب حوزه ولایی و انقلابی‌اند / هشدار رهبری متوجه برخی مسؤولان حوزوی است

خبرگزاری رسا ـ محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم گفت: معمول طلاب حوزه‌های علمیه روحیه انقلابی و ولایی دارند و نگاه انتقادی و هشدار رهبر معظم انقلاب در نبود روحیه انقلابی در حوزه علمیه متوجه برخی از مدیران ناموفق حوزه‌های علمیه است.
حجت الاسلام احمدي شاهرختي حجت الاسلام ابوالحسن احمدي شاهرختي حجت الاسلام ابوالحسن احمدي شاهرختي، مبلغ ديني خارج از کشور

حجت‌الاسلام ابوالحسن احمدی شاهرختی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: هشدار رهبر معظم انقلاب درباره انقلابی شدن حوزه علمیه بیشتر خطاب به کسانی است که سکان‌دار حوزه بوده و زعامت حوزویان را بر عهده دارند، همچنین آموزش و پژوهش حوزه علمیه را ریل گذاری می‌کنند.

 

مبلغ بین المللی حوزه علمیه بیان کرد: معمول طلاب حوزه‌های علمیه روحیه انقلابی و ولایی دارند و نگاه انتقادی و هشدار رهبر معظم انقلاب در نبود روحیه انقلابی در حوزه علمیه متوجه برخی از مدیران ناموفق حوزه‌های علمیه است به ویژه این‌که در سفر خود به قم، نکات مهمی را درباره مدیریت و سایر ارکان حوزه علمیه مطرح کردند.

 

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم از تعابیر جدیدی استفاده کردند و این مساله را همه باید مد نظر داشته باشند.

 

حجت‌الاسلام احمدی شاهرختی ابراز کرد: برای این‌که درک عمیق‌تری از سخنان رهبر معظم انقلاب داشته باشیم، باید در تعریف وظایف حوزه تجدید نظر کنیم؛ متأسفانه عده‌ای مایلند که تنها کاریکاتوری از حوزه علمیه باقی بماند و حوزه واقعی که پیرو مکتب پیامبر اکرم(ص) است در جامعه دیده نشود.

 

وی افزود: عده‌ای روحیه سکولار را در حوزه علمیه قم ترویج می دهند و آن را از نظامات اقتصادی، فرهنگ، سیاست و اجتماع بیگانه می‌دارند؛ این امری است که باید پاسخ داده شود.

 

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد:‌ اگر انقلاب اسلامی موفق شد که یک نظام سیاسی را واژگون کند و افرادی که در صدر بودند، به زیر آیند، مرهون تلاش و جلوداری علما و حوزه علمیه بود؛ امروز هم اگر قرار باشد در نظام اقتصادی کشور انقلابی رخ دهد، حوزه علمیه باید در عرصه اقتصاد مقاومتی ورود کند.

 

وی یادآور شد: اگر حوزه در عرصه سیاست مبتنی بر مبانی اسلامی وارد نشود، آن سیاست منحرف خواهد شد؛ اگر حوزه در وزارت فرهنگ و ارشاد و آموزش و پرورش، سخن دقیقی نداشته باشد و در میادین غایب باشد، آن حوزه دیگر حوزه انقلابی نیست.

 

حجت‌الاسلام احمدی شاهرختی تأکید کرد: حوزه‌ای انقلابی است که افزون بر شعار، در عرصه فرهنگ، اجتماع، سیاست و اقتصاد وارد شود؛ حوزه نباید فقط به بیان حکم شرعی بپردازد و موضوع را به سایرین واگذار کند.

 

وی گفت:  اگر حوزه بخواهد انقلابی باشد، باید نظام اقتصادی اسلام، نظام سیاسی صحیح اسلام و نظام فرهنگ اسلامی را به جامعه عرضه کند و قدم به قدم اجرای آن را همراهی کند./997/ت302/ج

ارسال نظرات