۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۳۲۳۴۳۴
استاد حوزه علمیه:

تقویت بنیه دینی و تهذیب نفس از عوامل اثرگذار در موفقیت طلاب است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با اشاره به لزوم توجه به تهذیب نفس و تقویت بنیه دینی طلاب در زمان تحصیلات حوزوی، گفت: طلاب باید از تکبر و خودبینی گذر کنند زیرا تا زمانی که منیت در وجود انسان زنده است نمی تواند بندگی خالصانه خدا را بجای آورد.
حجت الاسلام والمسلمين عبداللهي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام عبدالخالق عبداللهی پژوهشگر دینی و استاد حوزه علمیه کرمانشاه پیش از ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه حاج شهبازخان کرمانشاه، ابراز داشت: توجه به تهذیب و تقویت بنیه دینی مهم ترین عامل در موفقیت طلاب در ایفای درست رسالت خود است.


استاد حوزه علمیه تصریح کرد: طلاب باید از خودبینی و تکبر گذر کنند و همه جهان هستی را وابسته و متعلق به خداوند متعال ببینند زیرا تا زمانی که منیت در مقابل خالق هستی در وجود انسان زنده است نمی تواند کل وجود خود را متعلق به خداوند سبحان بداند و بندگی خالصانه را بجای آورد.


حجت الاسلام عبداللهی خاطرنشان کرد: انسان باید بداند که بها و ارزش شخصیت او بهشت است و خود را به کمتر از بهشت و مقام قرب الهی نفروشد زیرا متعلقات دنیوی عاقبتی جز زوال و نابودی نخواهند داشت.


پژوهشگر دینی تأکید کرد: کمال سعادت انسان کسب رضایت الله است و طلاب باید با تقویت بعد معنوی شخصیت خود کمال بندگی را به نمایش گذاشته و بندگان خدا را به سوی کسب سعادت دنیوی و اخروی رهنمون سازند.


وی تأکید کرد: طلاب به تحصیل علم دین اشتغال دارند و تحصیل علم از امور مؤکد و مورد تأیید دین مبین اسلام است و طلاب با آموختن علوم دین و مراقبت دائم بر نفس خود می توانند با علم کامل تعالیم الهی را بکار گیرند.


حجت الاسلام عبداللهی بیان داشت: انسان همواره در تمام زندگی خود در معرض انحراف از صراط مستقیم و گمراهی است و برای دوری از این خطر باید با قرآن کریم انس پیدا کرده و به صورت مداوم در مساجد حضور یابد.


استاد حوزه علمیه اظهار داشت: حضور مرتب و مداوم در مساجد افزون بر تقویت باورهای دینی و شکل گیری شخصیت متعالی انسان، می تواند طلاب را برای مسؤولیت های آتی آماده کند و برخورداری از منبر اساتید برجسته افزون بر حظ معنوی، به تقویت فن خطابه و افزایش دانسته های دینی طلاب منجر می شود.


وی در پایان با تأکید بر لزوم مطالعه فراوان کتب مفید عنوان داشت: طلاب از دوران تحصیل خود بیشترین بهره را ببرند و با مباحثه و مطالعه و تهذیب نفس، ایمان خود را تقویت بخشیده و خود را برای ایفای نقش اثرگذار در جامعه آماده کنند./857/202/ب1

ارسال نظرات