۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۶
کد خبر: ۳۲۳۴۱۳
آیت الله سلیمانی:

اقدام عملی برای تحقق اقتصاد مقاومتی مشاهده نشده است/ اجرای اقتصاد مقاومتی حربه تحریم را ناکارآمد می سازد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان این که رهبر معظم انقلاب مصادیقی برای اقتصاد مقاومتی مطرح کردند تا نگویند اقتصاد مقاومتی عنوانی گنگ و مبهم است، گفت: دولتمردان باید به این مسأله توجه کنند که دنیا بفهمد تحریم که حربه ای سیاسی علیه کشور شده بی خاصیت و بی نتیجه است.
سليماني نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان آيت الله سليماني، امام جمعه زاهدان

آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نامگذاری سال 95 به «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: چندین سال متوالی مقام معظم رهبری سال را با عناوین اقتصادی نامگذاری فرمودند.


وی افزود: در اواخر سال 93 رهبر معظم انقلاب تمام نمایندگان ولی فقیه مسؤولان لشکری و کشوری جز رؤسای سه قوه و معاونان آنان را جمع کردند و سخنرانی مفصلی درباره اقتصاد مقاومتی داشتند، ایشان راه نجات کشور را اقتصاد مقاومتی دانستند.


نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که رهبر معظم انقلاب در این دیدار به صورت کامل اقتصاد مقاومتی را تشریح کردند و فرمودند که اقتصاد ریاضتی نمی خواهیم، اظهار داشت: مقام معظم رهبری از دولتمردان خواستند که رویکرد کاری خود را در راستای اقتصاد مقاومتی قرار دهند.


وی ادامه داد: در سال 94 عملا چیزی در راستای اقتصاد مقاومتی صورت نگرفت، از این رو رهبر معظم انقلاب نام سال 95 را به عنوان اقتصاد مقاومتی البته با دو پسوند اقدام و عمل انتخاب کردند، هم باید برای اقتصاد مقاومتی راه وجود داشته باشد و اقدام صورت گیرد و هم باید جدیت و عمل نیز در دنباله کار باشد تا اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی کلمه شکل گیرد.


امام جمعه زاهدان با بیان این که نگاه رهبر معظم انقلاب به مسائل نگاهی معمولی نیست، ابراز داشت: ایشان فرمودند که مسأله اقتصاد مقاومتی کارشناسانه است و صاحبنظران درباره آن نظر داده اند حتی وقتی که عنوان اقتصاد مقاومتی مطرح شد برخی از اقتصاد دانان دنیا روی آن دقت کرده و تحسین کردند که رهبر معظم انقلاب با ظرافت این مسأله را مدنظر قرار داده است.


وی عنوان کرد: امیدواریم دولتمردان در سال جاری برای انجام این وظیفه اهتمام جدی داشته باشند، مخاطب اولیه دستور رهبر معظم انقلاب دولتمردان هستند اما مردم نیز به پشتیبانی این هدف قیام کنند تا شاهد اجرای اقتصاد مقاومتی باشیم.


آیت الله سلیمانی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب مصادیقی برای اقتصاد مقاومتی مطرح کردند تا نگویند اقتصاد مقاومتی عنوانی گنگ و مبهم است، اقتصاد مقاومتی اقتصادی درون زا، پویا و متکی بر اراده مردم است، در این نوع اقتصاد واردات تولیدات داخلی را از بین نمی برد.


وی اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی اقتصادی به شمار می رود که به نفت وابسته نیست تا سیاست آن را دیگران در دست داشته باشند، اقتصاد مقاومتی اقتصادی مبتنی بر سرمایه های درونی کشور است؛ در کشور ظرفیت های بسیاری وجود دارد که باید به فعلیت برسد؛ دولتمردان باید به این مسأله توجه کنند که دنیا بفهمد تحریم که حربه ای سیاسی علیه کشور شده بی خاصیت و بی نتیجه است./1323/ت302/ج

ارسال نظرات