۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۲
کد خبر: ۳۲۳۱۰۷
استاد حوزه و دانشگاه:

حضرت فاطمه بالاترین دفاع را از حریم ولایت و اسلام کردند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام علی‌بخشی با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) بالاترین دفاع را از حریم ولایت و اسلام کردند، گفت: برای حفظ حرمت قبر حضرت زهرا(س) که اشرف کائنات هستند لازم بود که قبرشان مخفی بماند و این سند مظلومیت شیعه است.
حجت الاسلام محمد علي بخشي

حجت الاسلام محمد علی‌بخشی، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، در رابطه با دفاع حضرت زهرا(س) از حریم ولایت گفت: در جریان بیعت گرفتن از حضرت علی(ع) وقتی دیدند که بدون بیعت گرفتن از ایشان اداره حکومت سخت است چاره ای نمی دیدند که به هر طریقی که شده  از ایشان بیعت بگیرند، از این رو هر چقدر برای ایشان پیغام می فرستادند و در خانه حضرت(ع) می آمدند فایده ای نداشت و نهایتا تصمیم به تهدید ایشان گرفتند.

 

وی ادامه داد: وقتی که حضرت علی(ع) را برای بیعت گرفتن به مسجد بردند، در آنجا شمشیر به روی حضرت کشیدند و به زور از حضرت بیعت گرفتند، یکی از اقدامات حضرت زهرا(س) برای کم کردن فشار روی امیرمومنان(ع) این بود که به آن ها فرمودند: اگر علی را رها نکنید سر قبر پیامبر(ص) می روم و مو پریشان می کنم.

 

کارشناس مسائل مذهبی، افزود: در حالی که شمشیر به روی امیر امومنان(ع) کشیده بودند و قصد کشتن حضرت را داشتند دختر رسول خدا(ص) در آن لحظه برای دفاع از ولایت و امامت باید کاری را انجام می دادند که بهترین عمل باشد، از این رو جان خود را در مقابل جان امام قرار می دهند و اقدامات تاثیر گذاری را در دفاع از امیرامومنان(ع) انجام می دهند.

 

حجت الاسلام علی‌بخشی، اظهار داشت: اگرچه حضرت علی(ع) همراهان و یاران دیگری داشتند ولی حقیقتا بالاترین دفاع را برای ماندگاری اسلام و تشیع حضرت زهرا(س) انجام دادند.

 

وی در رابطه با این که چرا حضرت علی(ع) هنگامی که دشمنان قصد شکافتن قبرهای بقیع را برای یافتن پیکر مطهر حضرت زهرا(س) داشتند شمشیر کشیدند، گفت: شمشیر کشیدن اهل بیت(ع) همیشه برای دفاع از اسلام است و تابع هوی و هوسشان نیست، تا حد امکان حضرت از تهدید استفاده می کردند ولی برخی از اقدامات، حضرت علی(ع) را در تنگنا قرار می داد و ایشان مجبور بودند دست به شمشیر ببرند.

 

استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: اگر در آن شرایط قبر را تخریب می کردند آثار خیلی بدی داشت، اگر جسم مطهر حضرت زهرا(س) در آنجا وجود داشت که بی حرمتی سنگینی می شد و اگر در آنجا وجود نداشت ممکن بود مکان های دیگری را می شکافتند و انجام این کار صحیح نبود و باید مکان قبر حضرت (س) مخفی می ماند.

 

حجت الاسلام علی‌بخشی توضیح داد: اگر قبر حضرت زهرا(س) مخفی نمی ماند و حضرت علی(ع) برخورد جدی با دشمنان نمی کردند، امروز وهابی های عربستان آن را می شکافتند و قبر شکافی مرسوم می شد، همانگونه که قبر خیلی از بزرگان ما از قبیل امام حسین(ع) و امامین عسکریین(ع) و حجر ابن عدی را شکافتند.

 

وی در پایان گفت: از آنجایی که زن اشرف کائنات است، برای حفظ حرمت قبر حضرت زهرا(س) که الگوی نمونه تمام زنان عالم و بهانه خلقت آفرینش هستند لازم بود که قبرشان مخفی بماند و این سند مظلومیت شیعه است./869/302/ب1

ارسال نظرات