۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۳۲۳۰۸۸
استاد معارف و علوم دینی دانشگاه‌های خراسان شمالی:

نخبگان حوزوی و دانشگاهی راهکارهای علمی تحقق شعار سال را تدوین کنند

خبرگزاری رسا ـ استاد معارف و علوم دینی دانشگاه‌های خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید همه مردم و مسؤولان برای تحقق شعار سال وارد میدان شوند، گفت: در این میان نخبگان حوزوی و دانشگاهی وظیفه دارند راهکارهای علمی تحقق اقتصاد مقاومتی را طراحی و تدوین کنند.
عباس کيفي بجستاني - استاد معارف و علوم ديني دانشگاه هاي خراسان شمالي

عباس کیفی بجستانی، استاد معارف و علوم دینی دانشگاه‌های استان خراسان شمالی و عضو جامعه قاریان قرآن کریم کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به انتخاب شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» از سوی رهبر معظم انقلاب برای سال جدید، اظهار کرد: همه مردم و مسؤولان وظیفه شرعی و ملی دارند تا برای تحقق شعار سال و خودکفایی کامل کشور در عرصه‌های مختلف فعالیت کنند.

 

وی با بیان اینکه انقلاب و نظام اسلامی مظهری از آیات الهی است، اضافه کرد: بر این اساس قرار گرفتن در مسیر ولایت، مصداق بارز «احسن الحال» است که آن را در دعای تحویل سال از خداوند متعال درخواست می‌کنیم.

 

کیفی بجستانی با اشاره به اینکه پیشرفت، توسعه، وحدت و امنیت کشور مرهون وجود ولایت فقیه و پیروی امت از رهبری است، خاطرنشان کرد: محفوظ ماندن تفکر انقلابی منوط به ثابت‌قدمی در اطاعت از فرمان و رهنمودهای ارزشمند رهبر معظم انقلاب است.

 

وی با بیان اینکه رهبری در ابتدای هر سال برنامه کلی و کلان آن سال را در قالب شعار سال اعلام می‌کنند، افزود: امسال رهبر معظم انقلاب همانند چند سال گذشته به موضوع اقتصادی پرداخته و از همه خواسته‌اند تا برای تحقق اقتصاد مقاومتی وارد عرصه عمل شوند.

 

کیفی بجستانی با اشاره به اینکه بر این اساس دیگر نباید درزمینه اقتصاد مقاومتی اقدامات شعاری و نمایشی صورت گیرد، تصریح کرد: همه وظیفه دارند به فراخور مسؤولیت و توانمندی خود برای تحقق این شعار پای به میدان گذاشته و تمام تلاش خود را در این زمینه به کار گیرند.

 

عضو جامعه قاریان قرآن کریم کشور با بیان اینکه در این راستا نقش نخبگان و تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان بارزتر از سایر اقشار جامعه است، ادامه داد: نخبگان حوزوی و دانشگاهی وظیفه دارند راهکارهای علمی تحقق اقتصاد مقاومتی را طراحی و تدوین کنند.

 

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی بر مبنای فرهنگ‌سازی بوده و باید برای تحقق کامل آن کار فرهنگی صورت گیرد، اظهار کرد: عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی در کشور نیازمند اراده و همت همگانی است که روحانیان و مبلغان دینی می‌توانند در این حوزه نیز به صورت ویژه فعالیت کنند.

 

کیفی بجستانی با تأکید بر اینکه بهره‌گیری از رهنمودهای ارزشمند مقام عظمای ولایت کشور را در مسیر پیشرفت قرار می‌دهد، تصریح کرد: همان‌گونه که رهبری تأکید کرده‌اند اقتدار کشور در گرو عمل به اقتصاد مقاومتی است و تا زمانی که اقتصاد خود را مقاوم نکنیم در برابر تهدیدها و تحریم‌های دشمنان آسیب‌پذیر خواهیم بود.

 

وی با بیان اینکه بصیرت رهبر معظم انقلاب برگرفته از تعالیم قرآن و ائمه اطهار (ع) است، ادامه داد: انتخاب شعار اقتصاد مقاومتی برای سال جدید نیز برگرفته از این بصیرت و درایت رهبری است که در صورت تحقق، کشور را در برابر نقشه‌ها و فتنه‌های دشمنان مصون می‌کند.

 

کیفی بجستانی با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت‌های داخلی راه تحقق شعار سال است، خاطرنشان کرد: درواقع شعار سال، نقشه راهی برای استفاده از ظرفیت‌های داخلی است ازاین‌رو باید در همه برنامه‌های اقتصادی و توسعه‌ای به عنوان محور و مبنا قرار گیرد.

 

این استاد دانشگاه‌های استان خراسان شمالی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در سال‌های گذشته مسأله جهاد اقتصادی، اقتصاد مقاومتی، مسائل فرهنگی و مسأله نفوذ و اخیراً هم تفکر انقلابی بودن را مطرح فرمودند به همین دلیل می‌توان نتیجه گرفت که این مسائل و اقتصاد مقاومتی مهم‌ترین دغدغه‌های معظم له هستند که باید با تلاش و جدیت همه ما محقق شود./9314/302/ب1

ارسال نظرات