۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۳۲۳۰۷۴
حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری مطرح کرد؛

نترسیدن از دشمن رمز پایداری و موفقیت انقلاب در عرصه مبادلات جهانی/ ولایت رمز سربلندی خیمه نظام

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که متأسفانه امروزه دشمن با تهدید و ایجاد دودستگی در میان مردم و مسؤولان به دنبال سرنگونی خیمه نظام اسلامی است، گفت: حرکت در مسیر ولایت انقلاب را بیمه کرده و نترسیدن از دشمن رمز پایداری و موفقیت در عرصه مبادلات جهانی است.
حجت الاسلام ماندگاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری، عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا بعدازظهر امروز در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س) در جمع طلاب خواهر و بانوان دانش‌پژوه با اشاره به این‌که متأسفانه امروزه دشمن با تهدید و ایجاد دودستگی در میان مردم و مسؤولان به دنبال سرنگونی خیمه نظام اسلامی است، گفت: حرکت در مسیر ولایت انقلاب را بیمه کرده و نترسیدن از دشمن رمز پایداری و موفقیت در عرصه مبادلات جهانی است.

 

وی با تأکید بر این‌که در حال حاضر مشکلات زیادی در کشور وجود دارد ولی رمز حل کردن این مشکلات توسل پیدا کردن به دامان بیگانگان و ترسیدن از تهدیدات آن‌ها نیست، افزود: رمز حل مشکلات کشور عزم همگانی در مسیر تحقق رهنمودهای معظم انقلاب به ‌عنوان ولی‌فقیه و ولی امر مسلمین است.


استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که شاید بخشی از مشکلات کشور به دلیل تحریم‌ها باشد ولی بخش مهمی از مشکلات ناشی از سیاست‌های داخلی است، تصریح کرد: اگر مسؤولان به کمک مردم برای حل مشکلات داخلی طرح‌ها و راهبردهای هدفمند را الگوی خود قرار دهند با وجود تحریم‌ها هم خواهیم توانست در سطح جهان یک کشور الگو باشیم.

 

وی ادامه داد: ریشه حل مشکلات نظام در داخل کشور است و نه خارج از آن؛ شاید با برداشته شدن تحریم‌ها امکان تجارت آزاد فراهم شود ولی مقدم بر تجارت تولید است و تا زمانی که تولیداتی برای صادرات نباشد، روابط خارجی به ضرر کشور بوده و موجب واردات بی‌رویه، وابستگی به غرب و وابستگی شدید کشور به درآمدهای نفتی می‌شود.


حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری ادامه داد: این نظام موفقیت‌های زیادی داشته است که هر کس پیشرفت‌های نظامی، علمی، صنعتی، معنوی آن را با پیش از انقلاب مقایسه کند، توسعه فراوانی را مشاهده می‌کند.


وی افزود: باگذشت 38 سال از عمر نظام جمهوری اسلامی ایران، فتنه‌های زیادی در داخل و خارج کشور بروز کرد که نظام اسلامی به دلیل پویایی توانست از همه آن‌ها سربلند بیرون بیاید و حتی یک وجب از خاک کشور را به دشمنان ندهند، در حالی‌ که اگر حکومتی غیر از جمهوری اسلامی در ایران حاکم بود، مشخص نبود دچار چه سرنوشتی می‌شدیم.

 

عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا رشد و توسعه را از دیگر نشانه‌های پویایی نظام اسلامی برشمرد و گفت: با بروز این‌همه فتنه در داخل و فتنه‌هایی که از خارج کشور بر ما تحمیل شد، رشد و توسعه گسترده‌ای در کشور شاهد هستیم که نشان‌دهنده پویایی نظام اسلامی است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری مشکلات درونی را مهم‌ترین تهدید برای نظام عنوان کرد، افزود: از جمله آسیب‌هایی که نظام اسلامی را از درون تهدید می‌کند، این است که مردم دنیای خود را بیشتر از اسلام و رسول خدا(ص) دوست داشته و هرگز حاضر به جان‌فشانی برای اسلام نباشد.


وی ادامه داد: اگر مادری اسلام را از فرزند خود بیشتر دوست داشته باشد، فرزند خود را به جبهه می‌فرستد ولی در صورتی‌که فرزند خود را بیشتر دوست داشته باشد، هیچ‌گاه او را به جبهه نمی‌فرستد.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که اگر دغدغه مردم یا مسؤولان نسبت به اسلام کم باشد، جمهوری اسلامی ایران باقی نمی‌ماند، ادامه داد: اوایل انقلاب مردم تحت هر شرایطی نسبت به اسلام دغدغه داشتند ولی متأسفانه امروزه حتی در میان افراد به‌ ظاهر دین‌دار، کم‌توجهی به اسلام و دستورات دینی مشاهده می‌شود.


حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری اظهار کرد: اگر مسؤولان، مسؤولیت، ماشین‌های ضدگلوله، حقوق و درآمد را بیشتر از اسلام دوست داشته باشند در این صورت این تهدید برای نظام خطرناک است.


وی افزود: کسی که می‌خواهد مردم را به حضور در انتخابات تشویق کند، باید آن‌ها را به انتخاب فرد باتقوا، اصلح و شایسته تشویق کند، ولی اگر معیار بهتر بودن یا اصلح بودن را جزو لیست خودی بودن عنوان کرده و گرفتار حزب‌بازی شده باشد این موضع برای نظام یک تهدید جدی است، به ‌عبارت ‌دیگر مقدم کردن نسب و حزب بر اسلام برای نظام از دشمن خارجی به‌ مراتب خطرناک‌تر است.

 

استاد حوزه علمیه قم کم‌کاری و تنبلی مردم و مسؤولان را از دیگر آسیب‌های نظام اسلامی دانست و یادآور شد: در روزهای جنگ که همه مردم برای حفاظت از نظام اسلامی بسیج شده بودند، کسی کارت ورود و خروج نمی‌زد، مردم و مسؤولان در تمامی طول شبانه‌روز برای جهاد آماده بودند ولی امروزه نسبت به کار و تلاش کمتر از گذشته اهتمام می‌شود که همین موضوع زمینه‌ساز رکود اقتصادی و تهدید بیگانگان شده است و اصلاح این مشکلات نیازمند روحیه جهادی است که رهبر معظم انقلاب بارها در رهنمودهای خود بر آن تأکید داشته‌اند./968/202/ب2

ارسال نظرات