۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۳۲۳۰۳۷
آیت الله نوری همدانی:

امر به معروف و نهی از منکر زیربنای همه حرکات اجتماعی اسلام است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان زیر بنا و اساس همه حرکات اجتماعی اسلام یاد کرد و خواستار اهتمام همگان برای احیای این فریضه در جامعه شد.
درس خارج فقه آيت الله نوري همداني در مسجد اعظم قم درس خارج فقه آيت الله نوري همداني در مسجد اعظم قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز چهاردهم فروردین ماه در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان اعظم فرائض یاد کرد که با سرنوشت جامعه اسلامی کاملا مرتبط و عجین است.


وی با اشاره به فرمایش امام معصوم(ع) در تبیین جایگاه امر به معروف و نهی از منکر«ان الامر بالمعروف و النهی عن المنکر فریضةٌ عظیمةٌ بها تقام الفرائض و تأمن المذاهب» به واسطه امر به معروف و نهی از منکر است که دیگر فرائض امکان اجرا و تحقق پیدا می کند.


حضرت آیت الله نوری همدانی امر به معروف و نهی از منکر را مورد تاکید نص آیات قرآن کریم دانست و یادآورشد: امر به معروف و نهی از منکر در واقع زیربنای همه‌ حرکات اجتماعی اسلام است.


این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: مسلمانان باید عده ای را به عنوان مبلغ و داعی الی الخیر تربیت کنند، تا در دنیا حرکت کنند، معارف اسلام را بشناسانند و امر به معروف و نهی از منکر کنند.


حضرت آیت الله نوری همدانی خواستار تلاش همگانی برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر شد و تلاش در این راستا را بسیار مقدس ارزیابی کرد. /924/
 

ارسال نظرات