۱۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۳۲۳۰۰۲
خطیب نماز جمعه بجنورد:

اقتصاد مقاومتی تنها راه مقابله با تحریم و تسلیم است

خبرگزاری رسا ـ خطیب نماز جمعه بجنورد با بیان اینکه آمریکا دو راه تسلیم و یا پذیرش تحریم‌های فلج‌کننده را در برابر ایران قرار داده بود، گفت: در برابر این دوراهی دشمنان، رهبر معظم انقلاب راه سوم اقتصاد مقاومتی را پیش روی مردم و مسؤولان ایران قرار دادند.
حجت الاسلام نوري- امام جمعه موقت بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام رضا نوری، امام جمعه موقت بجنورد، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به نام‌گذاری سال جدید و انتخاب شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» از سوی رهبر معظم انقلاب برای سال 95، اظهار کرد: همه مردم و مسؤولان برای تحقق این خواسته رهبری و نیاز واقعی کشور رسالت داشته و می‌بایست وظیفه خود در این زمینه را به درستی انجام دهند.

 

وی با بیان اینکه تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل تکلیف مردم و دولت در سال جاری است، تصریح کرد: برای تحقق این خواسته باید متولیان و متصدیان از اقدامات شعاری و تبلیغاتی اجتناب کرده و آن را به صورت عملی اجرایی کنند.

 

حجت‌الاسلام نوری افزود: رهبر معظم انقلاب با درک والا و بصیرت و بینش ویژه، برای جلوگیری از ورود و نفوذ دشمنان به کشور، امسال را به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام‌گذاری کردند و همه ما هم وظیفه داریم در راستای تحقق این خواسته گام برداریم.

 

وی خاطرنشان کرد: آمریکا و هم‌پیمانان غربی این کشور دو راه تسلیم شدن ایران و یا پذیرش تحریم‌های همه‌جانبه و فلج‌کننده را در برابر ایران و ملت مسلمان این کشور قرار داده بودند اما رهبر معظم انقلاب در برابر این دوراهی دشمنان، راه سوم اقتصاد مقاومتی را پیش روی مردم و مسؤولان ایران قرار داد.

 

دولت بستر ورود نخبگان به عرصه عملی اقتصاد مقاومتی را فراهم کند

مسؤول دفتر هیأت بازرسی و نظارت انتخابات شورای نگهبان استان خراسان شمالی با بیان اینکه سال 95 سال اقدام، عمل، ابتکار و وارد میدان شدن درزمینهٔ اقتصاد مقاومتی است، اضافه کرد: برای تحقق این مهم می‌بایست دولت شرایط و زمینه‌ها را مهیا کند.

 

حجت‌الاسلام نوری افزود: دولت تدبیر و امید می‌بایست بسترها و لوازم ورود عملی به عرصه اقتصاد مقاومتی را برای جوانان و نخبگان ایرانی فراهم کند تا آن‌ها بتوانند با اجرای اقتصاد مقاومتی در برابر تهدیدها و تحریم‌های دشمنان ایستاده و زیر بار حرف زور و ظلم ظالمان و مستکبران عالم نروند.

 

نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان شمالی گفت: اگر اقتصاد نظام اسلامی مقاومتی شود دیگر این نظام در برابر تکانه‌های بین‌المللی و اقدامات دشمنان مقاوم شده و این‌گونه اقدامات دشمنان تأثیر چندانی بر نظام نخواهد داشت.

 

وی تصریح کرد: اگر نظام و ملت اسلامی از نظر اقتصادی مقاوم شوند وابستگی کشور به خارج و بیگانگان کاهش یافته و در آن صورت قدرت‌های دنیا نخواهند توانست با زور و تهدید، خواسته‌های خود را بر ملت و نظام تحمیل کنند.

 

سیزدهم فروردین، روز جلوگیری از تخریب محیط زیست است

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیزدهم فروردین، روز طبیعت، اظهار کرد: در این روز مردم به مناطق طبیعی و تفریحی می‌روند اما باید توجه داشته باشند که سیزدهم فروردین به روز تخریب محیط زیست و طبیعت بدل نشود.

 

حجت‌الاسلام نوری با اشاره به آموزه‌های اسلامی درباره حفظ محیط زیست و طبیعت، اضافه کرد: همه ما و نسل‌های آینده به طبیعت نیازمند هستیم از این رو باید در حفظ طبیعت و محیط زیست کوشا بوده و از تخریب آن به طور جدی خودداری و جلوگیری کنیم./9314/201/ب2

ارسال نظرات