۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۳۲۲۹۲۸
کارشناس مذهبی:

آیت‌الله واعظ طبسی در مسیر ولایت فقیه حرکت می کرد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مقدسیان با اشاره به ویژگی های آیت الله واعظ طبسی، گفت: آیت الله واعظ طبسی عالمی شجاع، با بصیرت، در مسیر مستقیم و در راه قرآن، عترت و ولایت فقیه حرکت می کرد.
آیت‌الله واعظ طبسی در مسیر ولایت فقیه حرکت می کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همزمان با ولادت حضرت زهرا(س)، مراسم بزرگداشت عید اول آیت الله عباس واعظ طبسی با حضور مردم ولایتمدار و مسؤولان شهری امروز در حسینیه امام رضا(ع) برگزار شد.

 

حجت الاسلام مقدسیان، کارشناس مذهبی در این مراسم ضمن گرامیداشت عالم ربانی و مجاهد آیت الله واعظ طبسی به بیان ویژگی های وی و فضائل بانوی بزرگ اسلام پرداخت.

 

وی با بیان این که سخن گفتن از فضائل حضرت صدیقه کبری(س) کار آسانی نیست، گفت: هر چند نویسندگان بنویسند و سخن گویان بگویند، نمی توانند شمه ای از فضیلت این بانو را برای مردم تبیین کنند.

 

حجت الاسلام مقدسیان با اشاره به سوره کوثر، اظهار کرد: خداوند در این سوره این بزرگ بانوی اسلام را به نام «کوثر» بیان می کند و هر چند که مفسران عامه کوثر را به قرآن و اصل دین مربوط می دانند اما قرائن عقلی و نقلی به صورت قطعی مقصود از کوثر را حضرت فاطمه(س) اثبات می کند.

 

کارشناس مذهبی افزود: با توجه به ادامه آیه های سوره کوثر خود قرآن بیان می کند که مقصود از کوثر حضرت زهرا(س) است.

 

وی خاطرنشان کرد: احادیث متواتر از شیعه و سنی در فضیلت حضرت زهرا(س) بیان شده است که حضرت صدیقه کبری(س) مصداق کامل کوثر است و غیر از این نمی تواند باشد.

 

حجت الاسلام مقدسیان با اشاره به احترامی که پیامبر اکرم به حضرت فاطمه(س) می گذارد، ابراز کرد: از جمله احادیثی که شیعه و سنی در خصوص فضیلت های حضرت زهرا(س) نقل می کنند، احترام پدر به ایشان است که آن را امر خدا بیان و نیز می فرماید: «هر کسی که فاطمه را دوست داشته باشد در بهشت در کنار کن است...»

 

کارشناس مذهبی با اشاره به آیه «إِنَّ شَانِئَکَ هُوَ الْأَبْتَرُ» بیان کرد: کسانی که پیامبر را ابتر می خواندند امروز نیستند تا شاهد باشند که إِنَّا أَعْطَیْنَاکَ الْکَوْثَرَ چه کرده و چه می کند و از نظر کمی و کیفی آمار سادات قابل شمارش نیست.

 

وی شیعه و مبارزات آن ها با ظلم را تجلیگاه کوثر آل محمد بیان و اظهار کرد: مبارزات شیعه در همه دوران ها با خلفای اموی، عباسی، در ایران و عراق و سوریه و دیگر کشورهای اسلامی از برکات این بانوی بزرگوار و تجلی گاه کوثر آل محمد است.

 

حجت الاسلام مقدسیان با بیان این که «ام المومنین» یکی از لقب های حضرت فاطمه(س) است، گفت: این یکی از افتخارات مومنان است که هر مومنی منتسب به ایشان و فرزند معنوی این بزرگ بانوی اسلام است.

 

کارشناس مذهبی ادامه داد: علما، بزرگان دین و شیعه در مکتب اهل بیت(ع) پرورش یافته اند همچنین آن هایی که در برابر کفر ایستادند و جان خود را فدا کردند از ذریه و یا پیروان ایشان هستند.

 

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع پیکر آیت الله عباس واعظ طبسی، اظهار کرد: این حضور نشان از قدرشناسی، بصیرت و انقلابی بودن مردم مشهد دارد و نیز خدمت این عالم برای خدا بوده است.

 

حجت الاسلام مقدسیان با اشاره به ویژگی های آیت الله واعظ طبسی، گفت: جایگاه علمی ایشان مغفول مانده است، وی عالمی شجاع، بابصیرت و زبان شناس بود همچنین معتدل و در مسیر مستقیم و در راه قرآن و عترت و ولایت فقیه حرکت می کرد.

 

کارشناس مذهبی افزود: بنیانگذار انقلاب و رهبر معظم انقلاب به ایشان اعتماد داشتند و به این خاطر بود که وی در مکتب اهل بیت(ع) پرورش یافته است.


وی با اشاره به نظم و انسجام در حرم رضوی، اظهار کرد: خدمات آیت الله واعظ طبسی برای هیچ کسی قابل انکار نیست و اینها به خاطر خلوص، ایمان، توکل و شجاعت و زهد این عالم
ربانی است.

 

گفتنی است، در این مراسم قاریان ممتار به قرائت قرآن پرداختند./1310/202/ب1

ارسال نظرات