۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۹
کد خبر: ۳۲۲۹۱۰
سرپرست شرکت مخابرات تأکید کرد؛

ضرورت استفاده نهادهای فرهنگی از بستر مخابرات برای نشر معارف اسلام در جهان

خبرگزاری رسا ـ سرپرست شرکت مخابرات گفت: نهادهای فرهنگی همانند شورای عالی انقلاب فرهنگی بتوانند در فضای مجازی محتوا را تأمین کنند قطعا می تواند معارف ناب اسلام را به دنیا صادر کرد، نباید از ظرفیت های ایجاد شده غفلیت کرد بلکه نهادهای فرهنگی باید برنامه دراز مدتی داشته باشند که بتوان از این بستر نهایت استفاده را برای ترویج فرهنگی دینی داشته باشیم.
سيداسدالله دهناد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید اسد الله دهناد سرپرست شرکت مخابرات ایران در دیدار با حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که برای 5 سال آینده مبلغی بالغ بر 15 هزار میلیارد تومان در حوزه تلفن ثابت، دیتا و تلفن همراه برنامه ریزی شده است، گفت: ظرف 5 سال آینده با استفاده از تکنولوژی های می توان فناوری های حوزه مخابرات را ارتقا داد.


وی ادامه داد: تقاضا برای استفاده از زیر ساخت های مخابراتی بسیار بالا است، در ده سال گذشته تقاضاها به شدت افزایش پیدا کرده است؛ عمده مراکز حوزوی و دانشگاهی مجهز به فیبر نوری و سیستم های جدید دیتا به منظور پاسخگویی به سؤالات و امورات افراد است.


دهناد با بیان این که حوزه ارتباطات و تکنولوژی های جدید به سرعت رو به ارتقا است، اظهار داشت: یکی از وظایف دولت ها این است که مردم بتوانند بدون مراجعه حضوری خدمات را دریافت کنند، تأمین تجهیزات مورد نیاز و به روز نیازمند تأمین هزینه است.


وی ادامه داد: 60 درصد مخابرات از سال 88 به بخش خصوصی واگذار شد، بابت 40 درصد سهم دولت در طول پنج سال اخیر 20 هزار میلیارد تومان به دولت سود پرداخت شده است، اگر دولت از مخابرات حمایت کند این شرکت می تواند سالانه 5 هزار میلیارد تومان می تواند به دولت پرداخت کند تا در زمینه های توسعه کشور بتوانند هزینه کنند.


سرپرست شرکت مخابرات کشور با بیان این که نهادهای فرهنگی می توانند از ظرفیت های ایجاد شده استفاده کنند، ابراز داشت: در نقاط گوناگون جهان افردی وجود دارند که تشنه معارف دینی و شیعی هستند، از ظرفیت عظیمی که مخابرات ایجاد کرده می توان معارف اسلام و شیعه را در اقصی نقاط دنیا منتشر کرد.


وی عنوان کرد: اگر نهادهای فرهنگی همانند شورای عالی انقلاب فرهنگی بتوانند در فضای مجازی محتوا را تأمین کنند قطعا می تواند معارف ناب اسلام را به دنیا صادر کرد، نباید از ظرفیت های ایجاد شده غفلیت کرد بلکه نهادهای فرهنگی باید برنامه دراز مدتی داشته باشند که بتوان از این بستر نهایت استفاده را برای ترویج فرهنگی دینی داشته باشیم.


دهناد با اشاره به کلاهبرداری ها به وسیله ابزار مخابراتی خاطرنشان کرد: در طول سال چندین بار اطلاع رسانی می کنیم که اگر پیامکی آمد و تلفنی زده شد نباید اعتماد کرد، این گونه موارد نیز از سوی پلیس فتا پیگیری و شناسایی می شوند.


وی اضافه کرد: از سال 82 تا کنون تعرفه های مخابرات هیچ تغییر نداشته است، امروز در قم 600 هزار تلفن ثابت ظرفیت ایجاد شده که 500 هزار واگذار شده است، این عدد در کل کشور 30 میلیون شماره است؛ تعرفه های مخابرات با وجود 4 برابر شدن هزینه هایی همانند آب و برق تغییری نکرده است./1323/پ202/ج1

ارسال نظرات