۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۳۲۲۸۷۷

تبیین جایگاه نورانی حضرت زهرا در حرم حضرت معصومه

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با اشاره به این وجود حضرت زهرا(س) برای اهل آسمان و زمین مانند نور است، گفت: خلقت حضرت زهرا(س) سجده بی اختیار ملائک بر حضرت حق را به دنبال داشت.
حجت الاسلام والملسمين سيد محمد مهدي مير باقري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی میر باقری، بعد از ظهر امروز در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به این که خداوند تمامی معصومین(ع) را از نور الانوار آفریده است، گفت: نور الانوار نوری است که حجاب و واسطه ندارد و همه نورهای دیگر را از این نور می گیرند.

 

استاد حوزه علمیه قم افزود: این نور از حضرت حق صادر شده و خلقت معصومین(ع) از آن صورت گرفته است که بیان شده نوری که حضرت زهرا(س) هم از آن خلق شده یک چنین نوری بوده است.


وی افزود: نوری که حضرت زهرا(س) با آن خلق شده مرتبه ای از نور الانوار است که برای زمینان و آسمانیان خلق شده و طلوع نور وجودی حضرت زهرا(س) برای ملائک و زمینیان موجب سرور و شادی شد.


حجت الاسلام والمسلمین میرباقری ادامه داد: وقتی نور حضرت زهرا(س) طلوع کرد ملائکه که خود از نور بودند این نور برای چشم آنها حجاب شد و آنها به خاطر عظمت این نور نمی توانستند آن را به خوبی ببیند و حجاب چشم آنها شد.


وی افزود: وقتی نور وجودی حضرت زهرا(س) نه خودشان در عرش و در میان ملائک طلوع کرد ملائک بی اختیار در برابر خداوند سجده بندگی به جای آوردند و به خاطر این خلقت باری دیگری در برابر خداوند که نور همه نورهاست سجده کردند.


استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: نور حضرت زهرا(س) برای زمینیان مانند خورشید است که شاید نور خود حضرت حق را به بندگان نشان ندهند ولی با عظمتی که دارد می تواند بندگان را به شناخت خداوند قادر و متعال نزدیک کند.


حجت الاسلام والمسلمین میرباقری ادامه داد: بر همین اساس هر کس از حضرت زهرا(س) تبعیت کند در مراتبی از نور شناخت پیدا خواهد کرد و به واسطه همین شناخت و معرفت خواهد توانست بعدی از وجود حضرت حق و عظمت خلقت خداوند را درک کند.


وی افزود: همین موضوع موجب شده است که در طول تاریخ ائمه(ع) حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) را الگوی خود معرفی کرده و در تمامی احوال از آنها تبعیت کند.


استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: سبک زندگی فاطمی یعنی این که ما در زندگی خود نور حضرت زهرا(س) را متجلی کنیم و تمام لحظه های خود را لحظه های فاطمی قرار داده و در هر زمان و هر مکانی که هستیم مطلقا فقط از خداوند اطاعت کرده و در زندگی خود هیچ چیز را فدای بندگی خداوند و اطاعت محض از خداوند نکنیم زیرا آنچه یک زندگی را فاطمی می کند بندگی حضرت حق در تمامی احوال است./968/پ202/س

ارسال نظرات