۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۳۲۲۸۷۳
بیانیه سازمان تبلیغات اسلامی به مناسبت روز مادر؛

شخصیت امام راحل ثمره عرفان فاطمی

خبرگزاری رسا ـ سازمان تبلیغات اسلامی به مناسبت میلاد یگانه دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) و امام خمینی(ره) با صدور بیانیه‌ای این عید بزرگ را به ملت شریف ایران تبریک گفت.
بيانيه تبريک

به گزارش خبرگزاری رسا، سازمان تبلیغات اسلامی به مناسبت میلاد یگانه دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه الزهرا(س) و امام خمینی(ره) با صدور بیانیه‌ای این عید بزرگ را به ملت شریف ایران تبریک گفت.

 

در این بیانیه آمده است:

 

حضرت فاطمه‌الزهرا (سلام‌الله علیها) همانکه با آمدنش فضای هستی را  پراز عطر الهی نمود، همان کسی که محور اهل کسا  و خیر کثیر الهی و سرچشمه یازده اقیانوس بی کران معرفت است مادر یازده خورشید هدایت؛ فاطمه برتر از آن است که مدح او در لغات بگنجد و بهترین جملات در مقابل عظمت او قاصرند. فاطمه  مادری است که پرچم حمایت از ولایت را در پهنه پهناور گیتی به تلألوء در می‌‌آورد و دین رسول خاتم محمد مصطفی(ص) و مهمترین مقوله هستی یعنی ولی شناسی همواره رهین همت و ایثار لایتناهی اوست.

 

در روز میلاد زهرای مرضیه جلوه‌های ناب و حیاتی آن عنصر ملکوتی و وجود ممتار فرصت مجددی برای بازشناسی و تبیین می‌یابد، تا زنان و مردان حق‌طلب و عدالت‌جوی عالم، الگوی بی‌همتای خود را بازشناسند. معمارکبیر انقلاب اسلامی که خود از خیر کثیر کوثر و از سلسلۀ وجود مبارک مرضیه الهی منشأ گرفته و از آبشخور عرفان فاطمی بهره‌ها برده است، با انقلاب الهی خویش، زمینه توجه به الگوی فاطمی و تجلی‌بخشی از آن عظمت‌ها را فراهم آورد که همه شعارهای پوشالی و ظاهرپرستانه و نسخه‌های ناقص و غلط  فمینیستی در برابر عظمت آن رنگ باختند و بر همه‌ی آنها برای همیشه تاریخ خط بطلانی تاریخی کشید. انقلاب اسلامی ایران نیز با درایت و تیزبینی امام راحل «رحمة‌الله علیه» در تغییر نگاه غالب و غلط دنیا به‌ویژه جهان غرب به زن که نگاهی ابزاری، سلطه‌طلبانه و لذت جویانه از او بود و زن را وسیله چپاول و غارت به نفع نظام لیبرال سرمایه‌داری می‌دانست، نقشی اساسی ایفا نموده است و زن را به‌عنوان یک انسان آزاد، مستقل، متفکر و مکمل و در کنار مرد معرفی نمود.

 

امروز،زنان ایران اسلامی در پرتو آموزه‌های ارزنده آن یگانه، عالی‌ترین حضور و تأثیر را در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، خانوادگی، سیاسی، اقتصادی، علمی، تکنولوژی و غیره به منصه ظهور رسانده و  الگوی صحیح زن بودن و افتخارنمودن به این موهبت الهی را به جهانیان ارائه نمودند. نقش مادران شهدا و جانبازان و زنان رزمنده در روند  شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و پایداری نظام، نقشی بی‌بدیل، مهم و تأمل‌انگیزی بوده و در این میان مادران به‌عنوان سکانداران کیان خانواده و تربیت نسل‌های بالنده گل سرسبد این نهضت عظیم الهی هستند.

 

سازمان تبلیغات اسلامی روز میلاد خیر کثیر هستی مادر تمام خوبی ها و سید زنان عالم و فرزند بزرگوارش امام خمینی(ره) را به محضر حضرت ولی عصر(عج)، رهبر حکیم انقلاب اسلامی آیت‌الله خامنه‌ای و ملت شریف ایران تبریک و تهنیت می‌گوید./1325/د102/س

 

منبع: روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات