۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۳۲۲۸۱۸
مدیر عامل مؤسسه فرهنگی و اقتصادی زائر مطرح کرد؛

اجرای نیت واقفان مهم‌ترین هدف آستان بانوی کریمه از مشارکت در فعالیت‌های تولیدی

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل مؤسسه فرهنگی و اقتصادی زائر از عرضه توانمندی های اقتصادی فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) در نمایشگاه فاطمی خبر داد و گفت: هدف آستان مقدس قم از مشارکت مستقیم در فعالیت های تولیدی و اقتصادی اجرای هر چه بهتر و مناسب تر نیست واقفان است.
مؤسسه فرهنگي و اقتصادي زائر

حسین فراهانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از عرضه توانمندی های اقتصادی فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) در نمایشگاه فاطمی خبر داد و گفت: هدف آستان مقدس قم از مشارکت مستقیم در فعالیت های تولیدی و اقتصادی اجرای هر چه بهتر و مناسب تر نیست واقفان است.

 

مدیر عامل مؤسسه فرهنگی و اقتصادی زائر با اشاره به اینکه مؤسسه اقتصادی و فرهنگی زائر فعالیت های اقتصادی زیادی را برای احیا و بهبود درآمدهای موقوفات آستان حضرت معصومه(س) انجام می دهد، افزود: این مؤسسه با سرمایه گذاری در اراضی و طرح های عمرانی برای حرم مطهر فعالیت کرده و ضمن بهبود درآمدهای موقوفات به روند اشتغال زایی و تولید نیز در سطح کشور و استان قم کمک کرده است.


فراهانی تصریح کرد: این مؤسسه در نمایشگاه فاطمی یک غرفه را برای آشنایی مردم با بخشی از فعالیت های خود بر پا کرده که در این غرفه مردم می توانند با فعالیت های کشاورزی، دامداری و عمرانی موسسه آشنا شوند.


وی با بیان اینکه کلزا، گندم، جو، یونجه و ذرت از جمله محصولات اصلی زراعی آستان است، گفت: در نمایشگاه فاطمی مردم را با سطح تولید و میزان برداشت این محصولات آشنا می کنیم.

 

مدیر عامل مؤسسه فرهنگی و اقتصادی زائر به محصولات باغی زمین های موقوفه آستان مانند پسته، زیتون و انگور اشاره کرد و گفت: در این غرفه اضافه بر اقدامات انجام گرفته برای بهبود محصولات ، افتخارات کسب شده توسط این موسسه در سطح ملی و تندیس های تشویقی آن به نمایش گذاشته شده است.


فراهانی معرفی سیستم های نوین آبیاری تحت فشار در مزارع و باغات آستان از دیگر بخش های غرفه اعلام کرد و افزود: سیستم های بیولوژیکی مبارزه با آفات و بیماری ها و دستگاه های مرتبط با این موضوع در نمایشگاه فاطمی عرضه شده است.

 

وی ادامه داد: دامداری های آستان حضرت معصومه(س) با تعداد زیادی گوسفند و گوساله با هدف تأمین گوشت مهمانسرای آستان تشکیل شده و مازاد تولیدات آن به بازارهای مصرف تهران و خراسان عرضه می شود.

 

فراهانی تولید ماهی قزل آلا، کپور و خاویاری را از اقدامات دیگر مؤسسه زائر عنوان کرد و ادامه داد: برای نمایش بخشی از فعالیت های سایت پرورش ماهی شریف آباد در نمایشگاه ماهی های خاویاری زنده در نمایشگاه وجود دارد که مورد علاقه بازدیدکنندگان قرار گرفته است./968/302/ب2

ارسال نظرات