۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۱
کد خبر: ۳۲۲۷۹۱
امام جمعه پارسیان:

اقتصاد مقاومتی بهترین راهکار برای مقابله با جنگ نابرابر اقتصادی دشمن است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه پارسیان اقتصاد مقاومتی را بهترین راهکار مقابله با جنگ نابرابر اقتصادی دشمن دانست و گفت: تحقق شعار سال نیازمند حرکت همه مسؤولان در مسیر توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور است.
عکسي از اقتصاد مقاومتي

حجت الاسلام هادی میرزایی امام جمعه پارسیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به نامگذاری سال به عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: مقام معظم رهبری بار دیگر با بینشی عمیق بر مسأله اقتصاد مقاومتی تأکید و این شعار سال 95 را بر مبنای همین موضوع مهم انتخاب کردند.

 

وی در ادامه افزود: تحقق شعار سال نیازمند حرکت همه مسؤولان در مسیر توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور است.

 

امام جمعه پارسیان، اقتصاد مقاومتی را بهترین راهکار برای مقابله با جنگ نابرابر اقتصادی دشمن دانست و افزود: تشکیل تعاونی‌ها نیز می‌تواند در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور به خوبی نقش ایفا کند.

 

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سال های اخیر، بیانات مکرری را درباره اقتصاد مقاومتی، ارائه کردند اما در سال جاری، با ذکر 2 کلمه اقدام و عمل، مسؤولیت دولتمردان و مردم سنگین تر و حساس تر شده است.

 

حجت الاسلام میرزایی تصریح کرد: معظم له در سال جاری با هدف شکوفایی اقتصادی و بهبود وضعیت معیشتی ملت ایران این شعار را برای سال انتخاب و بر استفاده از تولید داخلی و عدم وابستگی به خارج از مرزها تاکید مؤکد داشتند.

 

وی، اطاعت و پیروی و همچنین نصب العین قراردادن خواسته های مقام معظم رهبری پیرامون شعار سال 95 را وظیفه ای همگان دانست و گفت: می توان با همدلی بین دولت و ملت از نفوذ دشمن جلوگیری و آنان را از رسیدن به اهداف شوم شان نا امید کرد.

 

امام جمعه پارسیان با تاکید بر اینکه معظم له براساس نقشه های دشمن و شرایط کشور شعارهای سال را انتخاب می کنند ابراز داشت: ایشان شعار سال را با توجه به اوضاع جامعه و با هدف آگاهی بیش از پیش مردم بیان می کنند.

 

وی ضمن تعریفی جامع از اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: این نوع اقتصاد نتیجه و ثمره اقتصادی است که برای رسیدن مردم به آسایش نسبی با تکیه بر حرکت های جهادی با تورم و گرانی مقابله می کند.

 

حجت الاسلام میرزایی، رهایی از وابستگی به درآمد نفت را به عنوان مصداق خود اتکایی دانست و ادامه داد: باید تمامی مواردی که وابستگی کشور را به دنبال دارد، با بازبینی ساز و کارهای حوزه اقتصادی شناسایی و درباره آن تصمیم گیری کرد. 

 

وی در بخش پایانی سخنان خود، بر فرهنگ سازی اولویت تولید بر واردات و خرید کالای داخلی تاکید کرد و بیان داشت: در حوزه اقتصادی باید افزون بر ترویج و تبلیغ مفاهیم عام حوزه فرهنگ مقاومت، مفاهیم فرهنگی مناسبی نیز توسعه و گسترش یابد./851/302/ب1

ارسال نظرات