۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۳۲۲۶۹۸
استاد حوزه علمیه:

عمل و موضع‌گیری افراد ملاک انقلابی بودن و انقلابی ماندن است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: اصولگرا یا اصلاح‌طلب بودن، دلیل انقلابی بودن نیست؛ عمل افراد و موضع‌گیری‌های آن‌ها، ملاک انقلابی بودن و انقلابی ماندن، است.
آيت الله نجفي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله قدرت الله نجفی، استاد حوزه و دانشگاه، صبح امروز در جمع مردم شهرضا، با اشاره به ادامه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی این شهرستان در دور دوم انتخابات، عنوان کرد: همه افراد باید نسبت به سلامت انتخابات و انتخاب فرد اصلح حساسیت نشان بدهند و احساس مسؤولیت کنند.
وی تأکید کرد: بی تفاوتی نسبت به مسائل مهم نظام، نشانه مخالفت است، انتخابات در سرنوشت همه ما مؤثر است، سرنوشت نظام بستگی به تصمیماتی دارد که منتخبان ملت، در مجلس می‌گیرند، بنابراین نمی‌توان نسبت به سرنوشت یک ملت، بی‌تفاوت بود.
استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی، همانگونه که از نام آن پیداست، جایگاه افرادی است که دغدغه اسلام و مسائل آن را داشته باشند، افرادی باید در جایگاه وکلای ملت قرار بگیرند که اسلام‌شناسی و ولایتمداری را در عمل به همه ثابت کرده‌ باشند.
آیت الله نجفی در ادامه افزود: افرادی که برای کسب منافع بیشتر و قدرت، حاضرند هر روز رنگ عوض کنند و از عضویت در جناحی به عضویت در جناح دیگر گرایش پیدا کنند، نمایندگان شایسته‌ای برای مردم نیستند؛ افرادی که در یک شهر یا شهرستان کوچک به راحتی بازیچه دست اربابان قدرت و ثروت قرار می‌گیرند و حاضر می‌شوند برای ورود به مجلس، هر وعده‌ای را امضا کنند، چگونه می‌توانند در سطح ملی از حقوق موکلان خود دفاع کنند؟
وی گفت: ثبات قدم در تحقق آرمان‌ها، تعهد به خدمتگذاری به مردم و دفاع از اصول انقلاب و تبیین صحیح آرمان‌های ولایت فقیه، از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های نمایندگان اصلح است.
استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: کشور و مردم امروز بیش از اصولگرایی و اصلاح‌طلبی، نیازمند حضور افرادی هستند که با کارنامه‌ای درخشان در خدمت رسانی به مردم، وارد عرصه‌های اجرایی شده و بتوانند مشکلی از مشکلات مردم را حل کنند.
آیت الله نجفی در بخش دیگری از سخنان خود، اذعان کرد: متأسفانه برخی افراد سخنانی را مطرح می‌کنند که اصلاٌ به صلاح مردم و نظام نیست، مردم ما برای شکم و نان قیام نکردند، ما قیام کردیم تا مبانی اسلام ناب محمدی(ص) را در کشور اجرا کنیم، تأمین نان و معاش مردم باید همراه با تأمین دین آن‌ها باشد، از گرسنگی مردن، بهتر است از بی دین بودن.
وی گفت: باید از گذشته عبرت بگیریم و به آینده تاریخ بیندیشیم، مردم برای حفظ آرمان‌های انقلاب و استقلال ملی و استقرار نظام اسلامی، از جان و مال خود گذشتند، ما نیز باید دنباله رو همین مرام و اخلاق باشیم.
استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: راه جهاد و شهادت و جانبازی در راه دین و انقلاب به هیچ وجه به اتمام نمی‌رسد، افرادی که با این اصول مخالفت می‌کنند، تنها تیشه به ریشه خود می‌زنند زیرا با جریان عظیم ملت و خواست خداوند مخالفت کرده‌اند.
آیت الله نجفی تصریح کرد: بصیرت یکی از اساسی‌ترین ارکان انتخاب صحیح است، افراد باید دقت کنند، ویژگی‌های افراد و سوابق آن‌ها را مطالعه کنند و افراد کاردان، ولایتمدار، با سوابق اجرایی مناسب و با برنامه را انتخاب کنند.
وی در پایان، گفت: اصولگرا یا اصلاح‌طلب بودن، دلیل انقلابی بودن نیست؛ عمل افراد و موضع‌گیری‌های آن‌ها، ملاک انقلابی بودن و انقلابی ماندن، است./868/202/ب1
ارسال نظرات