۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۳۲۲۴۲۴
آیت الله علم الهدی:

افزایش عصبانیت آمریکا از ایران نتیجه اطاعت مردم از ولایت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد مقدس گفت: شهید مظلوم بهشتی اعلام کرد «ای آمریکا از ما عصبانی باش و در این عصبانیت بمیر»؛ اگر امروز شهید بهشتی سر از خاک بردارد می بیند آمریکا دارد از عصبانیت می میرد و نفس های آخر خود را می کشد، این نتیجه اطاعت مردم از ولی امر مسلمین و ایستادگی آن ها در پای انقلاب است.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، ضمن تشکر از حضور گسترده مردم در اجتماع عظیم عزاداران فاطمی در سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، گفت: حضرت زهرا(س) و امیرمؤمنان(ع) به اندازه ای مظلوم بودند که اگر صدها برابر این شعائر هم انجام بگیرد، این مظلومیت و غربت قابل جبران نخواهد بود.

 

سخنرانی نوروزی رهبر انقلاب، پاسداشت ولایتمداری مردم مشهد است

وی حضور رهبر معظم انقلاب در مشهد مقدس را بهترین پاسداشت برای ولایتمداری مردم مشهد دانست و اظهار کرد: شما در همه موارد عشق به ولایت را از خود بروز می دهید و پاس ولایتمداری شما این است که خوشبختانه همه ساله سال شما با جمال میوه دل حضرت زهرا(س)، رهبر معظم انقلاب در این مکان آغاز می شود و ما خوشبختانه امسال هم مانند هرسال متنعم به این نعمت هستیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: در سخنرانی نوروزی رهبر انقلاب، راهبرد یک سال نظام و حرکت مردم و نیز راهبرد یک سال مقاومت جهان اسلام از زبان گهربار ولی امر مسلمین در تربت پاک و مقدس امام رضا(ع) به گوش جهانیان و امت اسلام خواهد رسید.

 

ضرورت بررسی پاسخ مردم و دولت به مطالبات رهبر انقلاب در سال94

آیت الله علم الهدی با اشاره به ضرورت بررسی پاسخ مردم و دولت به مطالبات رهبر معظم انقلاب در سال 1394، گفت: توصیه اول رهبری پیام سال بود که «همدلی و همزبانی دولت و ملت» نامیده شد، این یک تکلیف یک طرفه برای مردم نبود، بلکه تکلیفی بود تا هم دولت و هم مردم با یکدیگر همدلی و همزبانی داشته باشند؛ باید ببینیم اگر رهبری این تکلیف را بازخواست کنند، آیا به آن عمل کرده ایم؟ آیا مردم ما با سیاست ها، برنامه ها و سبک مدیریت دولت همدلی داشتند یا خیر؟

 

امام جمعه مشهد مقدس، اعتماد عمومی مردم به مذاکره کنندگان برنامه هسته ای را مصداق همدلی مردم با دولت برشمرد و افزود: کسانی که به عنوان نماینده و مجری سیاست های دولت پای میز مذاکره نشستند و با دشمنان مذاکره کردند، از دیدگاه مردم ما به عنوان انسان های متدین، معتقد و دلسوز این نظام و وابسته به انقلاب، با توصیه رهبری هم در دل مردم جا داشتند و هم در زبان آن ها؛ اما اگر بر اساس این اصل مسلم اسلامی که «النصیحه للحاکم»، یک نصیحت و خیرخواهی از سوی دلسوزی بروز داده شد، آیا برخورد با این نصیحت برخورد خیرخواهانه بود؟

 

استکبارستیزی مردم در سال 94 تنازل پیدا نکرد

وی با بیان این که «استکبار ستیزی و دشمن شناسی» از مطالبات شفاف رهبر معظم انقلاب در سال 94 بود، تصریح کرد: آیا مردم، مدیران و نمایندگان مجلس توصیه های رهبری را عمل کردند؟ شما مردم انقلابی پای این نقطه ایستادید و «مرگ بر آمریکا»ی شما از ابتدای سال تا امروز کوچک ترین تنازلی پیدا نکرده است.

 

آیت الله علم الهدی افزود: به رهبری عرض می کنیم این مردم چنان پایمردانه در پای اجرای فرامین شما در عرصه استکبارستیزی ایستادند که شاهدیم عصبانیت آمریکا و غضب مزدورانی مانند آل سعود و حکام جاسوس منطقه به مراتب بیشتر از پارسال است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: 36 سال قبل، شهید مظلوم بهشتی اعلام کرد «ای آمریکا از ما عصبانی باش و در این عصبانیت بمیر»؛ اگر امروز شهید بهشتی سر از خاک بردارد می بیند آمریکا دارد از عصبانیت می میرد و نفس های آخر خود را می کشد، این نتیجه اطاعت مردم از ولی امر مسلمین و ایستادگی آن ها در پای انقلاب است.

 

وی تأکید کرد: مردم در حماسه های مختلف اصل استکبارستیزی را در برابر چشم مردم دنیا به نمایش گذاشتند که حماسه های 22 بهمن و 7 اسفند از آن جمله بود. مردم نشان دادند مفهوم «مرگ بر آمریکا» امروز در جامعه ما یک مفهوم شعوری و جدی بوده و یک لفظ شعاری تنها نیست.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی «اقتصاد مقاومتی» را سومین مطالبه کلان رهبر انقلاب از مردم و مسؤولان دانست و گفت: هم مردم و هم دولت باید خود را پای محکمه وجدان خود ببرند که در اجرای فرمان حجت امام زمان(عج) در عرصه زندگی چقدر چشم به کالای داخلی داشتند و یا خدای ناکرده تا چه اندازه چشم به کالای خارجی داشتند.

 

آیت الله علم الهدی در پایان یادآور شد: دولت باید ببیند در مجموع فعالیت های اقتصادی که دولت برنامه ریزی کرده و برای اقتصاد مقاومتی در قراردادهای خارجی، برنامه ششم توسعه و مسائل پولی و بانکی چه برنامه ای دارد؟ باید این مسائل را برای مردم شفاف کند تا مردم بدانند وقتی رهبری می فرمایند قرارگاه اقتصاد مقاومتی تشکیل شود، یعنی برخورد با آن باید با توجه به جنگ اقتصادی با دشمن باشد./820/پ201/ج1

ارسال نظرات