۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۳۲۲۳۸۸
آیت‎الله طباطبایی‎نژاد:

دشمن با نفوذ به دنبال بدبین کردن مردم نسبت به انقلاب و نظام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان با اشاره به دو سطح نفوذ در میان مردم و مسؤولان گفت: دشمن به دنبال ایجاد بدبینی نسبت به انقلاب در میان مردم است، دشمن راه‎های مختلفی را هم پیموده است اما خوشبختانه در این امر موفق نبوده است.
آيت الله طباطبايي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیتالله سیدیوسف طباطبایینژاد، در خطبههای این هفته نماز جمعه اصفهان که در مسجد امام(ره) برگزار شد، با بزرگداشت روز ملی شدن صنعت نفت، گفت: در صنعت نفت انگلیسها ابتدا چاههای نفت را زدند و به همین دلیل صنعت نفت کشور به دست آنان افتاد، به هر گونهای که میخواستند نفت را مصرف میکردند و سالهای سال نفت ایران را غارت کردند تا این که آیتالله کاشانی برای ملی شدن صنعت نفت قیام کرد.

 

امام جمعه اصفهان ادامه داد: آیتالله کاشانی در طی تلاش خود برای ملی کردن صنعت نفت اعلامیه داد که نفت یک سرمایه ملی است و این سرمایه را بیگانگان به یغما میبرند، برخی در این دولتها مخالفت کردند و بیان کردند که مگر ایران میتواند چنین صنعت عظیمی را هدایت کند.

 

وی با بیان این که شاه در جریان ملی شدن صنعت نفت پیام داد که اگر بخواهید به این روند ادامه دهید، مجلس را بر سر شما خراب خواهم کرد، اظهار کرد: این روز به دلیل عظمتش تعطیل شده است تا یادآوری اهمیت این امر برای ما باشد، گر چه که بعد از ملی شدن صنعت نفت این سرمایه عظیم به دست آمریکاییها افتاد.

 

آیتالله طباطبایینژاد خاطرنشان کرد: اکنون این سرمایه به دست خود ما است، گر چه که دشمنان دشمنی میکنند و میخواهند به صنعت نفت ایران ضربه بزنند، عربستان را مجبور کردند که صادارت نفت خود را افزایش دهد و با این افزایش به ایران ضربه بزند و البته تأثیر این ضربه بر خود عربستان آشکار شده است، و اکنون این کشور با بدهی بسیاری رو به رو است، چون پول نفت را خرج کمک به داعش و مقابله با مردم یمن میکند.

 

وی با اشاره به این که دشمنان به دنبال این هستند که مسلمانان استقلال نداشته باشند، اظهار کرد: ملت مسلمان باید کاری کنند تا خود بتوانند کشور خودشان را اداره کنند، آمریکا به دنبال نفوذ در کشور است تا به وسیله این نفوذ صنعت هستهای ایران را از میان بردارد.

 

نماینده ولیفقیه در استان اصفهان با بیان این که نفوذ در دو سطح مسؤولان و مردم اتفاق میافتد، خاطرنشان کرد: نفوذ بر روی مسؤولان این است که دشمن میخواهد فکر مسؤولان را تغییر دهد، به دنبال این است که نظر مسؤولان کشور را نسبت به آمریکا عوض کند، به نحوی که مسؤولان ناخواسته سخنان مطابق با خواست آمریکا را در کشور بیان کنند.

 

وی ادامه داد: آمریکا در میان آلسعود نفوذ کرده است، یکی از مسؤولان آلسعود میگفت فکر ما این است که ما ارباب هستیم و آمریکا نوکر ما است، به این دلیل که ما پول میدهیم و هر چه را بخواهیم آمریکا برای ما فراهم میکند، ما مثل یک ارباب از آمریکا نیازهای خود را میخریم، اما باید گفت که آمریکا هر چه را که عربستان بخواهد به آنان نمیدهد و عربستان مجبور است طبق سیاستهای آمریکا عمل کند.

 

آیتالله طباطبایینژاد به تشریح معنای نفوذ در میان مردم پرداخت و خاطرنشان کرد: نفوذ در میان مردم به این صورت ادامه مییابد که مردم را نسبت به نظام بدبین کند، مردم را نسبت به امام(ره) و انقلاب بدبین کنند، راههای مختلفی را هم پیمودهاند اما خوشبختانه اعتقاد مردم بیشتر شده است و در این امر موفق نبودهاند.

 

وی با اشاره نزدیک شدن ایام سال جدید و نوروز ابراز کرد: عید به معنای بازگشت انسان به طبیعت و اصل خود است، در عید طبیعت به اصل خود بازمیگردد و زنده میشود و انسان نیز باید در نوروز این کار را انجام بدهد، زمین مرده بوده و زنده شده است و ما نیز باید از خداوند بخواهیم که دلهای ما را زنده کند و حال ما را به بهترین حالها تغییر دهد.

 

امام جمعه اصفهان ادامه داد: عید نوروز برای تحول انسان در جهت انسانیت است، نه این که انسان در امور حیوانی تحول پیدا کند، برای سال آینده برنامهریزی بکنیم به گونهای که نماز جمعه و نماز اول وقت، خدمت به مردم و بقیه عبادات در آن مورد توجه قرار گیرد، مهم این است که در عید نوروز باطنمان نیز تغییر یابد./914/پ201/ج1

ارسال نظرات