۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۳۲۲۳۴۷

برگزاری طرح بهار دوستی در مساجد استان کرمانشاه

خبرگزاری رسا ـ به مناسبت فرارسیدن ایام نوروز در جهت کمک به مستمندان طرح بهار دوستی در مساجد استان کرمانشاه برگزار شد.
طرح بهار دوستي 1 طرح بهار دوستي 2

حجت الاسلام محمد تقی صرفی پور، استاد حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، از تهیه و توزیع مواد غذایی جهت کمک به نیازمندان و محرومان مناطق مختلف استان کرمانشاه و طرح بهار دوستی خبر داد و ابراز داشت: کمک به محرومان از سنت ائمه اطهار(ع) است که حضرت امیرمؤمنان(ع) نمونه بارز فقیر نوازی بود.


استاد حوزه علمیه تصریح کرد: مهرورزی و دستگیری از فقرا و محرومان ترویج سنت و مکتب امامان معصوم(ع) بوده و گویای همدردی و همدلی با تمامی افراد جامعه به ویژه نیازمندان است.


وی در ادامه کمک به نیازمندان را نوعی همدلی و وحدت دانست و افزود: کار خیر همواره مورد رضایت و پسند پروردگار جهانیان است و علاوه بر خشنودی خدا سبب همدلی و اتحاد میان جوامع بشری خواهد شد.


حجت الاسلام صرفی پور عنوان داشت: ایام نوروز فرصتی مناسب در جهت کمک به نیازمندان و تقسیم شادی، میان مردم جامعه است و توجه به محرومان و مستضعفان از مبانی اسلام و مورد تأکید امامان معصوم است.


پژوهشگر دینی خاطرنشان کرد: همه ساله مساجد به عنوان پایگاهی در جهت رفع نیازهای مردم جامعه اعلام آمادگی کرده و با جمع آوری نذورات مردم بخشی از مشکلات قشر کم درآمد و مستمند جامعه را برطرف می‌کنند.


استاد حوزه علمیه تصریح کرد: مساجد همواره در تمامی عرصه ها با توجه به نیازهای انقلاب اسلامی با کمک و حضور به موقع مردم خلأهای موجود در جامعه را پر می‌کنند.


حجت الاسلام صرفی پور در پایان کمک به مستمندان را باشکوه و موجب حفظ ارزش‌های انقلاب دانست و مطرح کرد: کمک به مستمندان علاوه بر ترویج فرهنگ اسلامی موجب کاهش آسیب های اجتماعی می شود.


صادق بیات، مسؤول هیأت امنای مسجد امیرمؤمنان(ع) استان کرمانشاه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: طرح کمک به مستمندان با مشارکت خیرین و همچنین کارکنان و پرسنل پالایشگاه نفت استان کرمانشاه اجرایی شد.


مسؤول هیأت امنای مسجد امیرمؤمنان (ع) استان کرمانشاه اظهار داشت: کمک به مستمندان تجلی بخش فرهنگ انفاق در دین اسلام است.


بیات در پایان گفت: کمک های مردمی شامل اقلام ضروری بوده که پیش از فرارسیدن ایام نوروز در میان مستمندان توزیع می گردد./857
/302/ب2

ارسال نظرات