۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۳۲۲۳۰۳
مدیر مدرسه علمیه فاطمیه:

فهم عمیق دین و احکام اسلامی سبب تکامل بعد روحانی انسان می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه فاطمیه گفت: با توجه به معنای کلمه تفقه، فهم عمیق دین و احکام آن، سبب تکامل بعد روحانی انسان می‌شود و این فقط مختص آقایان نیست.
آرم مرکز مديريت حوزه علميه خواهران

سیده انسیه هاشمی علیا مدیر مدرسه علمیه فاطمیه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در رابطه با اهمیت تحصیل دختران در حوزه علمیه، گفت: با عنایت به فرمایشات خداوند متعال در قرآن و با توجه به معنای کلمه تفقه، فهم عمیق دین و احکام آن، سبب تکامل بعد روحانی انسان می‌شود و این فقط مختص آقایان نیست.

 

وی افزود: زن و مرد در بعد روحانی هر دو برابرند و در آن جنسیت اصلا مطرح نیست، از این رو تفقه در دین به زن این توان را می‌دهد که در امر فرزند آوری و تربیت فرزندان سالم که شغل اصلی بانوان است، با دانشی هر چه عمیق‌تر عمل کنند.

 

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه در ادامه تصریح کرد: اهمیت تحصیل بانوان از آن‌جا شناخته می‌شود که باید به عنوان مادر، انسانی را تربیت کنند که امانتی از جانب پروردگار است؛ به همین منظور لازم است بانوان فقه را یاد بگیرند و در این بعد روحانی هر چه توانمندتر ظاهر شوند.

 

هاشمی علیا درخصوص کارایی تحصیل کردگان حوزه خواهران برای جامعه، گفت: بسیاری از بانوان طلبه پس از فارغ التحصیلی از مدارس علمیه از طرف سازمان‌ها و مراکز تبلیغی، آموزشی و پژوهشی جذب می‌شوند.

 

وی در ادامه تاکید کرد: هدف اصلی ما در درجه اول، تربیت مادرانی دانش‌آموخته با فهم بالای دینی و در مراحل بعدی تشویق دانش آموخته‌ها به فعالیت در زمینه تدریس و تبلیغ و پژوهش است.

 

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه در رابطه با ظرفیت پذیرش این مدرسه، گفت: در دو کلاس پاره وقت و تمام وقت که ظرفیت هر کدام 30 نفر است، پذیرش داریم.

 

وی تصریح کرد: وجود کانون قرآنی، کتابخانه، سایت، مرکز مشاوره، مرکز پژوهش، مهدکودک و پیش دبستانی از امکانات مدرسه علمیه فاطمیه است که برای بانوان طلبه تدارک دیده شده است.

 

گفتنی است، مدرسه علمیه فاطمیه در سال 1375 تاسیس و زیر نظر مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران قرار گرفته و تولیت این مدرسه بر عهده آیت الله سید علی اصغر هاشمی علیا است./966/302/ب1

ارسال نظرات