۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۳۲۲۲۵۴
در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه؛

نخستین جشنواره قرآنی «یاسین» در چهارمحال و بختیاری برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل اتحادیه مؤسسات قرآنی استان چهارمحال و بختیاری گفت: به منظور ایجاد فضای قرآنی مناسب برای اقشار مختلف جامعه و هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف، نخستین جشنواره قرآنی «یاسین» به صورت استانی برگزار می‌شود.
نخستين جشنواره قرآني «ياسين» در چهارمحال و بختياري

مرضیه خسروی، مدیر عامل اتحادیه مؤسسات قرآنی استان چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، اظهار داشت: اتحادیه مؤسسات قرآنی استان به منظور ایجاد فضای قرآنی مناسب برای اقشار مختلف جامعه و هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف، نخستین جشنواره قرآنی «یاسین» را به صورت استانی برگزار می‌کند.

 

وی افزود: این جشنواره در رشته‌های حفظ، قرائت، تفسیر، ترتیل و فصیحخوانی، تحقیق و پژوهش سوره یس در رده‌های سنی نونهالان زیر 9 سال، نوجوانان  9 تا 16 سال و بزرگسالان بالای 16سال و با محوریت سوره مبارکه یس برگزار می‌شود.

 

خسروی گفت: خواهران در رده سنی زیر 9 سال تنها در رشته حفظ و  9 تا 16 سال در رشته ترتیل و حفظ و تفسیر و بالای 16 سال در رشتههای ترتیل، حفظ، تحقیق و پژوهش میتوانند شرکت ‌کنند.

 

مدیر عامل اتحادیه مؤسسات قرآنی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: برادران زیر 9 سال در رشتههای قرائت و حفظ، تا 16 سال در رشته‏های قرائت و حفظ و تفسیر و بالای 16 سال در رشتههای قرائت، حفظ، فصیحخوانی میتوانند شرکت کنند.


این مقام مسؤول با بیان این که  منبع این آزمون، تفسیر سوره یاسین اثر حجت ‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی است، گفت: آزمون جشنواره در دو مرحله برگزار میشود که مرحله نخست  تیرماه 95 و مرحله نهایی مرداد ماه 95 برگزار خواهد شد و انتظار میرود که در مرحله نخست ده هزار نفر در این طرح شرکت کنند و منتخبان به مراحل بعدی راه یابند.


خسروی موضوعات و محورهای مقاله نویسی جشنواره را جایگاه رسولان الهی در هدایت مردم با توجه به آیات 1تا 4 سوره یاسین، نقش و جایگاه قرآن در هدایت جوامع و اصلاح فرهنگ‌های غلط با توجه به آیات  5 و 6 سوره یاسین، اهمیت ضرب المثل‌ها در تسهیل ابلاغ پیام و اثرسازی هدایتی با توجه به آیه 13 سوره یاسین، رابطه دوری از تعالیم وحیانی و نابودی جوامع با توجه به آیه 19 سوره یاسین، اثبات توحید در متن خلقت و پذیرش قرآن با توجه به آیات 33 و 34 این سوره مبارکه اعلام کرد و افزود: آخرین مهلت ارسال مقالات، 15 تیر ماه 95 است.



مدیر عامل اتحادیه مؤسسات قرآنی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: علاقهمندان جهت اطلاعات بیشتر و مطالعه آییننامه جشنواره به سایت اداره امور قرآنی استان چهارمحال و بختیاری و جهت نام نویسی به مؤسسات و خانه‌های قرآن در تمامی شهرستانها و مرکز استان مراجعه کنند.

 


وی خاطرنشان کرد علاقهمندان همچنین می‌توانند برای نام نویسی به دفتر اتحادیه مؤسسات قرآنی استان چهار محال و بختیاری واقع در شهرکرد، خیابان آیت الله کاشانی، کوچه 21 مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 03833347866 تماس بگیرند./9457/302/ب1

ارسال نظرات