۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۳۲۲۱۸۸

چند خبر کوتاه از سازمان اوقاف و امور خیریه

خبرگزاری رسا ـ خیمه های معرفت در 25 نقطه فارس برپا می شود، 20 زندانی از محل موقوفه آزاد شدند و انتصاب دبیر و مسؤولان کمیته های 10 گانه مسابقات بین المللی قرآن از اخبار کوتاه سازمان اوقاف است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید میثم حسینی معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف فارس خاطرنشان کرد: خیمه های معرفت در شیراز در حرم های مطهر سید علاالدین حسین، سید تاج الدین غریب و علی بن حمزه (ع) و همچنین ارگ کریمخان و آرامگاه حافط برپا می شود.

 

وی با بیان اینکه خیمه های معرفت در کنار برخی از آثار شاخص فرهنگی استان فارس نیز برپا خواهد شد، افزود: همچنین خیمه معرفت در میراث جهانی تخت جمشید دائر می شود و در این خیمه های معرفت روحانیان مسلط به زبان های خارجی نیز حضور دارند .

 

حسینی اظهارداشت: در این خیمه های معرفت، روحانیان به پرسش های دینی و شرعی گردشگران و مسافران نوروزی پاسخ می دهند.

 

وی خاطرنشان کرد: طرح نوروزی آرامش بهاری نیز برای پنجمین سال متوالی از روز بیست و هشتم اسفند 94 تا روز چهاردهم فروردین 95 در بیش از 450 منطقه این استان برگزار می شود.

 

حسینی تاکید کرد: هدف از اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری؛ تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با استفاده از ظرفیت تعطیلات نوروز، تقویت باورهای دینی و مذهبی و ارتقاء سطح فکری، فرهنگی زائرین و مسافران نوروزی، تبلیغ و ترویج سنتهای اصیل و خدمت رسانی مطلوب به زائران محترم بقاع و اماکن متبرکه است.

 

وی ادامه داد: طرح آرامش بهاری با هدف خدمت رسانی به مسافران و زائران در بقاع متبرکه، مساجد بین راهی و اماکنی که زیر نظر اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس است، اجرا می شود.

 

حسینی متذکر شد: در این طرح 500 روحانی بومی و غیر بومی در بقاع متبرکه این استان مستقر می شوند و پاسخگوی مسایل شرعی، مذهبی و فرهنگی زائران و مسافران نوروزی هستند.

 

حسینی افزود: همچنین در قالب اجرای این طرح، برنامه های مختلفی از جمله برپایی خیمه معرفت دینی، ایستگاه های صلواتی، اقامه نماز جماعت در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی، مشاوره، نمایشگاه در زمینه عفاف و حجاب، ایستگاه راهنمای گردشگری و زیارتی، برگزاری مسابقات نقاشی برای زائران، مسافران و گردشگران نوروزی در نظر گرفته شده است.

 

وی گفت: تقویت باورهای دینی، تبلیغ و ترویج سنت های اسلامی و خدمات رسانی مطلوب به زائران از اهداف این طرح است.

 

به گفته حسینی، برای نوروز 95، مسابقه کتابخوانی ویژه، مسافران و گردشگرانی که به استان فارس سفر می کنند نیز در نظر گرفته شده و کتاب 'امید جوانان' اثر آیت الله مکارم شیرازی به عنوان منبع پرسش های این مسابقه معرفی شده است.

 

وی اضافه کرد: در ایام نووز 95 نیز برای رفاه مسافران و زائران استان فارس، ایستگاه های صلواتی در جوار حرم های مطهر و مساجد بین راهی این استان برپا خواهد شد.

 

حسینی ادامه داد: آیین تحویل سال نو در بیش از 300 امامزاده و بقعه مبترکه فارس و مراسم ویژه سال نو در شیراز با حضور مردم و مسئولان در حرم سید علاالدین حسین (ع) این شهر برگزار می شود.

 

به گفته حسینی طرح آرامش بهاری در 450 مکان مذهبی استان فارس از جمله مساجد، حسینیه ها و بقاع مترکه به مناسبت فرا رسیدن سال جدید برگزار می شود.

 

همچنین رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه سه شیراز از برپایی 10 خیمه معرفت دینی در بقاع متبرکه این شهر خبر داد.

 

وی خاطر نشان کرد: این خیمه ها با بیش از 3 هزار متر مربع مساحت خدماتی از قبیل مشاوره، پاسخگویی به مسائل شرعی، کودک و نوجوان، چند رسانه ای و مشاوره وقفی را به مردم ارائه می دهد.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه سه شیراز افزود: برای رفاه حال زائران و مسافران نورورزی 40 حسینیه جهت اسکان ضروری مسافران نوروزی آماده شده است و کتابچه های زندگی نامه امامزادگان شاخص نیزچاپ و در اختیار مسافران نوروزی قرار خواهد گرفت.

 

  20 زندانی از محل موقوفه آزاد شدند

علیرضا وزیری متولی موقوفات میرزا محمد رضا وزیر سنندج با اشاره به اجرای نیت واقف و آزاد سازی 20 نفر زندانی جرایم غیر عمد گفت:در آستانه سال نو با پرداخت مبلغ 210 میلیون ریال از محل عواید موقوفه میرزا محمد رضا وزیر سنندج، شرایط آزادی 20 نفر زندانی جرایم غیر عمد فراهم شد.

 

وزیری ادامه داد: در ابتدای سال جاری نیز مبلغ 180 میلیون ریال برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد از محل این موقوفه پرداخت و برکات وقف موجب بازگشت به زندگی بیش از 30 نفر از زندانیان جرایم نقدی استان کردستان شده است.

 

متولی موقوفه با اشاره به نیات این موقوفه بزرگ اظهار داشت:خیرات و مبرات و کمک به افراد مستحق از نیات اصلی موقوفه میرزا رضا وزیر سنندج است به طوری که همواره از محل برکات این موقوفه فعالیت های خیریه فراوانی در زمینه های علمی، درمانی، ازدواج،کمک هزینه معیشت و کارآفرینی انجام می شود.


گفتنی است موقوفه میرزا رضا وزیر با حدود 200 سال قدمت یکی از بزگترین موقوفات استان کردستان بشمار می رود.


دبیر و مسؤولان کمیته های 10 گانه مسابقات بین المللی قرآن منصوب شدند

درنشست مسئولان کمیته های ستاد سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن که در محل مصلی تهران برگزار شد، مهندس عبدالرضا عابد رئیس ستاد مسابقات بین المللی قرآن کریم لوح احکام مسئولان کمیته های 10 گانه را به شرح زیر به آنان اعطا کرد.

 

براساس احکام صادره ؛ حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی حسینی به سمت دبیرستاد سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم ، حسن ربیعی به سمت مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ، قربانعلی باقری به سمت مسئول کمیته حراست ، محمد مومنی به سمت مسئول کمیته فناوری اطلاعات ، حجت الاسلام و المسلمین شیری به سمت مسئول کمیته بازرسی، دکتر رحیم قربانی به سمت مسئول کمیته مدعوین، حجت الاسلام علی مقنی به سمت مسئول کمیته آموزش و ترویج ، سید عبدالله حسنی به سمت مسئول کمیته متسابقین، محمد روح الامینی به سمت مسئول کمیته پشتیبانی ، کریم دولتی به سمت مسئول کمیته فنی ، علیرضا ترکی به سمت مسئول گروه نرم افزار ، آمار و فناوری اطلاعات و حجت الاسلام محمدزاده به سمت مسئول کمیته طه منصوب شدند.


همچنین براساس این گزارش ، معصومه فرازنه به سمت دبیر همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی ، آیت الله احمد عابدی دبیر همایش پژوهش های قرآنی و حجت الاسلام حسین سلیمانی دبیر جشنواره قصه های قرآنی منصوب شدند./1325/101/ب2

 

منبع: روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه

ارسال نظرات