۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۳۲۲۱۷۰
استاد حوزه علمیه:

توجه به مباحث اخلاقی سبب تقویت بنیه علمی طلاب می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با اشاره به اهمیت توجه به مباحث تهذیبی در طلاب، گفت: توجه به مباحث تهذیبی و اخلاقی سبب تقویت بنیه علمی و شکل گیری شخصیت متعالی در طلاب می شود.
حجت الاسلام معصومي لاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، جلسه اخلاق حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی معصومی لاری استاد حوزه علمیه پیش از ظهر امروز در حوزه علمیه شهرستان سنقر و کلیایی برگزار شد.


حجت الاسلام والمسلمین معصومی لاری با تأکید بر لزوم توجه طلاب به تهذیب نفس خویش، ابراز داشت: طلاب باید در زمان تحصیل بیش از هر چیز به تهذیب نفس بپردازند و نفس را برای اطاعت از پروردگار و جلب رضای الهی تربیت کنند.


استاد حوزه علمیه تصریح کرد: اهمیت اخلاق و رفتار اسلامی در طلاب کمتر از آموختن دروس دینی و حوزوی نیست بلکه توجه به اخلاقیات زیربنای شکل گیری شخصیت متعالی و تقویت بنیه علمی طلاب است.


وی بیان داشت: رفتار طلاب باید بر مبنای دستورات دین و سیره ائمه اطهار علیهم السلام شکل گیرد و در رفتار اجتماعی خود مبلغ رفتار شایسته در دین اسلام باشند و سبب جذب و گرایش مردم به سیره اهل بیت علیهم السلام شوند.


حجت الاسلام والمسلمین معصومی لاری خاطرنشان کرد: توجه به نماز اول وقت و قرائت قرآن کریم و رعایت ادب و احترام در برخورد با دیگران نشانه شکل گیری شخصیت طلاب بر مبنای اندیشه های اسلامی و دینی است، بهترین نوع تبلیغ نیز همین رفتار شایسته و نشان دادن عملی اخلاقیات اسلامی به مردم است.


استاد حوزه علمیه اظهار داشت: سخنان فردی که خود عملا پایبند به مؤکدات دینی باشد قطعأ اثرگذار تر و گیراتر از فردی است که فقط به صورت زبانی مبلغ دین است.


وی با اشاره به اهمیت حفظ شأن و منزلت لباس روحانیت، عنوان داشت: پوشیدن لباس مقدس روحانیت و حضور در اجتماع به نوعی تبلیغی اثرگذار برای دین است و می تواند گرایشی مثبت در قلب و روح مردم به دین و دینداری ایجاد کند.


حجت الاسلام والمسلمین معصومی لاری در پایان گفت: طلاب جوان باید سیره عملی اهل بیت و علما و فقهای دین را مورد مطالعه و واکاوی قرار دهند و آگاه باشند که تحقیق و مطالعه و تفکر از ویژگی های مهم در شخصیت طلاب موفق است./857/202/ب1

ارسال نظرات