۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۰
کد خبر: ۳۲۲۱۲۶
حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری:

استکبار جهانی درصدد ایجاد فتنه و تفرقه در جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری با بیان اینکه استکبار جهانی درصدد ایجاد فتنه و تفرقه در جهان اسلام است، گفت: نظام اسلامی ایران به سبب تمسک به ولایت اهل بیت(ع) از بسیاری خطر‌ها در امان مانده است، در حالی که بسیاری از کشورهای همسایه ایران گرفتار جنگ درونی و خارجی شده‌اند.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمرتضي صالحي خوانساري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمرتضی صالحی خوانساری، استاد حوزه علمیه قم، شب گذشته، در مسجد جمکران به مسأله ایجاد فتنه و شبهه در آخر الزمان اشاره کرد و گفت: امام زمان(عج) در روایتی فرموده است که دشمنان در دین اسلام شبهه افکنی می‌کنند و هرفردی که می‌خواهد از شبهات آخرالزمان به دور باشد دعای غریق را بسیار بخواند.

 
حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری بیان کرد: مردی از شیعیان خدمت امام رضا(ع) رسید، امام به وی فرمودند که هر زمانی که مردم از چهارمین فرزندم دور شوند، تمام مردم و مؤمنان گرفتار فتنه‌ می‌شوند.
 
 وی با بیان اینکه در این زمان استکبار جهانی درصدد ایجاد فتنه و تفرقه در جهان اسلام است، گفت: دشمنان تلاش می‌کنند که اعتقادات جوانان را باشیوه‌های مختلف همچون ترویج دین‌های انحرافی، رمال‌گری، صوفی‌گری، بهایی‌گری و مسیحیت تبشیری کمرنگ و از بین ببرند.
 
استاد حوزه علمیه قم بر ضرورت ظلم‌ستیزی و مبارزه با استکبار جهانی تأکید و ابراز کرد: مسیحیان، یهودیان و حتی مسلمان غیر شیعه با استکبار جهانی همزیستی مناسبی دارند، اما مذهب شیعه بر اساس آموزه‌های ظلم ستیزی، امر به معروف و نهی از منکر بنا شده است و باظلم و استکبار جهانی سازگاری ندارد.
 
وی در بخش دیگر از سخنانش با بیان اینکه متأسفانه بدعت‌هایی همچون چهارشنبه سوری و سیزده بدر در جامعه ترویج یافته و بسیاری از جوانان گرفتار آن شده‌اند، افزود: یکی از بدعت‌های جامعه این است که مردم روز سیزدهم فروردین را نحس می‌دانند؛ در حالی هیچ روز و زمانی شوم نیست و رفتار و  اعمال انسان‌ها است که روز خوشایند و ناخوشایند را به وجود می‌آورد.
 
استاد حوزه علمیه قم ابراز کرد: فردی به خدمت امام عسکری رسید و بیان کرد که فعالیت‌های روزمره زندگی را نمی‌توانم انجام دهم، زیرا دوستانم کار‌هایم را نحس و شوم می‌دانند، امام فرمودند: شیعیان ما به سبب ولایت و علاقه‌ای که به ما دارند، از هر خطری در امان هستند و در امنیت به سر می‌برند، بنابراین هر فعالیت مباحی را انجام دهید.
 
حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری بیان کرد: نظام اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب به سبب تمسک به ولایت اهل بیت(ع) از بسیاری از گرفتاری‌ها و خطر‌ها درامان مانده است، در حالی که بسیاری از کشورهای همسایه ایران گرفتار جنگ و درگیری درونی و خارجی شده‌اند./998/پ202/ی
ارسال نظرات