۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۳۲۱۸۶۳
آیت الله علوی گرگانی:

هیئات جوانان ولایی و مذهبی تربیت کنند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که هیئات مذهبی به تربیت جوانان مذهبی بپردازند، گفت: امام علی(ع) بیان می کند مثل جامعه مثل بدن است که ما آمده ایم به جوانان بصیرت بخشیم و آنها را نسبت به مسائل آگاه سازیم.
آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا ، حضرت آیت الله علوی گرگانی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی و اعضای شورای هیئات مذهبی استان های مرکزی و قم با اشاره به آیه 7 سوره محمد(ص) بیان داشت: ذات خداوند که کمال است از غیر بی نیاز است.

 

وی ادامه داد: خداوندی که از غیر بی نیاز است چگونه در این آیه از بندگان خود طلب یاری می کند؛ آیه 7 سوره محمد(ص) به گونه جمع و خطاب قرار دادن بندگان نازل شده است؛ هنگامی که آیه ای همراه با خطاب باشد به توجه بیشتری نیاز دارد.

 

این استاد برجسته حوزه علمیه قم با طرح سؤالی مبنی بر چگونه یاری کردن خداوند بیان داشت: خداوند از راه اسباب و با واسطه عمل می کند و از آن جهت که خداوند انسان را محبوب ترین مخلوق خود می داند محبوب ترین موارد را نیز برای او می خواهد بنابراین بیان می کند که بندگان مورد محبت من قرار گیرید.

 

وی خاطرنشان کرد: خداوند به دلیل هدایت بندگان پیامبران را فرستاده است گرچه در برخی موارد پیامبران به قتل رسیده اند اما باز هم خداوند پیامبران دیگری را فرستاده است.

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی خطاب به اعضای شورای شورای هیئات مذهبی بیان داشت: فعالیت شما به دلیل این است که جوانان ما دینی باشند و خداوند نیز چنین فعالیت هایی را می پسندد؛ امام علی(ع) بیان می کند مثل جامعه مثل بدن است که ما آمده ایم به جوانان بصیرت ببخشیم و آنها را نسبت به مسائل آگاه سازیم./1324/پ202/ج

ارسال نظرات