۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۳۲۱۷۸۸
کارشناس مسائل مذهبی:

حضرت زهرا، بزرگ‌ترین حامی ولایت بود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل مذهبی حضرت زهرا(س) را بزرگ‌ترین حامی ولایت دانست و گفت: زمانی که منزل و شخصیت حضرت علی(ع) از سوی غاصبان خلافت مورد تعرض قرار گرفت، هیچ کس به اندازه حضرت زهرا(س) از حریم ولایت دفاع نکرد.
شهادت حضرت زهرا(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام علی اکبر اسلامی‌نژاد، عصر امروز در مراسم عزاداری که به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در مسجد و حسینیه صاحب الزمان(عج) شهرضا برگزار شد، اظهار کرد: امام راحل با تکیه بر قدرت ایمان و معنویت مردم، مبانی بزرگ‌ترین انقلاب اسلامی تاریخ را ایجاد کردند.

 

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) در طول دوران حیات خود، افزون بر رهبری انقلاب اسلامی و پیروزی آن، مبانی فکری و عقیدتی آن را ارائه کردند که پس از ایشان از سوی رهبر معظم انقلاب، پیگیری و اجرا شد.

 

کارشناس مسائل مذهبی عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین مبانی تفکری انقلاب اسلامی، تلاش برای احیای معارف و علوم تشیع در جهان است که این مسأله در کنار تحکیم همبستگی ملل اسلامی و اتحاد امت اسلامی، معنای ویژه‌ای پیدا می‌کند.

 

حجت الاسلام اسلامی‌نژاد گفت: بررسی تاریخ اسلام، مظلومیت شیعه را نشان می‌دهد، تاریخ ثابت می‌کند، اصیل‌ترین و ناب‌ترین فرقه اسلامی که همواره دنباله روی پیامبر(ص) و حامی اهل بیت(ع) بوده است، تا چه اندازه مورد ظلم و تعدی قرار گرفته است.

 

وی اظهار کرد: پس از وفات پیامبر اسلام(ص) افرادی که در صدد غصب مقام خلافت اسلامی بودند، به این نتیجه رسیدند که برای موفقیت در طرح‌های خود باید سران امت اسلامی را با خود همراه کنند، اما این مسأله بدون حضور افرادی مانند حضرت علی(ع)، حضرت زهرا(س) و یاران باوفای آن‌ها مثا سلمان فارسی و ابوذر، به نتیجه دلخواه نمی‌رسید.

 

کارشناس مسائل مذهبی در ادامه افزود: غاصبان مقام خلافت، به خوبی می‌دانستند که حضرت علی(ع) از سوی پیامبر(ص) در واقع غدیر و دیگر فرصت‌ها به عنوان خلیفه مسلمانان و جانشین آن حضرت معرفی شده است، بنابراین به این نتیجه رسیدند که اگر شخص حضرت علی(ع) به خلافت آن‌ها اذعان کند، دیگر مشکلی برای ادامه مسیر سیاسی آن‌ها باقی نمی‌ماند؛ اما چون می‌دانستند که آن حضرت حاضر به قبلو بیعت نیست، به خانه آن حضرت حمله کردند.

 

حجت الاسلام اسلامی‌نژاد تأکید کرد: پیروزی اسلام در صحنه‌های تاریخ بهای سنگینی به دنبال داشته است، اگر حضرت علی(ع) بیعت می‌کرد، هرگز مورد تعرض واقع نمی‌شد و اگر امام حسین بیعت می‌کرد، به شهادت نمی‌رسید و اگر سایر امامان(ع) با حکام زمانه خود بیعیت می‌کردند، متحمل رنج‌های کمتری می‌شدند.

 

وی تصریح کرد: زمانی که حضرت علی(ع) از بیعت با غاصبان مقام خلافت پیامبر(ص) اجتناب کرد و خانه ایشان مورد تعرض واقع شد، هیچ کس به اندازه حضرت زهرا(س) از ایشان حمایت نکرد؛ حضرت زهرا(س) دارای مقام و ارزش والایی در بین مسلمانان بود، مسلمانان ایشان را وارث پیامبر(ص) می‌دانستند.

 

کارشناس مسائل مذهبی عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین مسائلی که دشمنان اسلام با استفاده از آن توانسته‌اند نیات شوم خود را اجرایی کنند، تبلیغات گسترده و تلقین غلط مسائل بوده است، در آن زمان اینگونه وانمود کردند که حضرت علی(ع) به دنبال ایجاد اختلاف در امت رسول الله(ص) است در حالی که آن حضرت برای حفظ وحدت جامعه اسلامی سکوت کردند و حتی پس از غصب مقام خلافتشان، اقدامی که منجر به ایجاد اختلافات داخلی در جهان اسلام شود را انجام ندادند.

 

حجت الاسلام اسلامی‌نژاد اذعان کرد: متأسفانه اهل بیت پیامبر(ص) همواره در طول دوران حیات خود مظلوم واقع شده‌اند، بسیاری از مردم ارزش علم و تقوای ایشان را درک نکردند و با دشمنان ایشان همراه شدند.

 

وی اظهار کرد: سخنان کوبنده حضرت زهرا(س) و حتی شیوه شهادت و خاکسپاری ایشان، یکی از بزرگ‌ترین وقایع تاریخ اسلام است که باید هموراه مورد توجه شیعیان و محبان اهل بیت(ع) قرار گیرد.

 

کارشناس مسائل مذهبی حضرت زهرا(س) را بزرگ‌ترین حامی ولایت دانست و گفت: زمانی که منزل و شخصیت حضرت علی(ع) از سوی غاصبان خلافت مورد تعرض قرار گرفت، هیچ کس به اندازه حضرت زهرا(س) از حریم ولایت دفاع نکرد./868/202/ب1

ارسال نظرات