۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۳۲۱۶۹۷
معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان:

عمل به رهنمودهای اهل بیت سبب نجات انسان می شود

خبر گزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان با بیان این که مردم از معارف اهل بیت فاصله گرفته اند، گفت: رمز پیروز شدن در دنیا، عمل کردن به رهنودهای اهل بیت است.
اهل بيت

حجت الاسلام حامد شاه حیدری معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان در گفت و گو با خبرنگار خبر گزاری رسا در کرمان، در رابطه با شهادت حضرت زهرا(س)، گفت: تمام مفاهیم سوره قدر بر حضرت زهرا(س)، متناسب است و باطن شب قدر، حضرت زهرا هستند.

 

وی افزود: این که ما مردم شب قدر را نمی توانیم درک کنیم یعنی این که مقام و منزلت حضرت زهرا(س)، قابل مفهوم گیری نیست که بتوان از او تعریف کرد.

 

حجت الاسلام شاه حیدری با اشاره به این که شب قدر از هزار ماه برتر است، خاطر نشان کرد: حضرت زهرا(س) از هزاران زن برتر بوده زیرا چنان زنی است که از تمام جهات آن را باید الگوی خود قرا بدهیم.

 

وی با اشاره به فروده امام زمان(ع) که حضرت زهرا الگوی من است، بیان داشت: عمر حضرت زهرا کوتاه بود اما باطن حضرت به پهنای تاریخ، در روی زمین باقی می ماند.

 

استاد حوزه علمیه ماهان ابراز داشت: عبادت حضرت زهرا در بعد عبادی مهم ترین کار آن حضرت بود و امام علی(ع) می فرمایند: زهرا چنان عبادت می کرد که پاهای او ورم و صورت آن همچون ماه می درخشید.

 

وی اظهار داشت: جضرت زهرا فرمودند: قرآن خواندن، نگاه به صورت پیامبر و انفاق کردن را دوست دارم و ما باید این سه کار را از حضرت زهرا یاد گرفته و در زندگی خود عملی کنیم.

 

حجت الاسلام شاه حیدری یادآور شد: حضرت زهرا مادر بهترین بچه ها در زمینه خانواده بود که خانم ها باید امر تربیت را از اهل بیت بخواهند.

 

وی ابراز داشت: زمانی که حضرت علی(ع) با حضرت زهرا ازدواج کردند نخستین فرمایش پیامبر به این دو بزرگوار این بود که کارهای خانه با زهرا و بیرون از خانه با علی است تا یک خانواده خوب برای خودتان داشته باشید.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان با توجه به این که زن باید غم ها را از دوش شوهر بیرون کند، خاطرنشان کرد: زمانی که امام علی(ع) سر کار بودند و غم و غصه ای را داشتند به محض رسیدن به خانه، زهرا تمام غم ها را از ایشان دفع می کرد.

 

وی بیان داشت: یکی از صفات حضرت زهرا کم توقع بودن از شوهر خود بود که حضرت علی می فرماید زهرا هیچ توقعی از من نداشت و حتی به او اصرار می کردم که چیزی را از من بخواهد و من برای او بگیرم.

 

حجت الاسلام شاه حیدری با بیان این که مردم از معارف اهل بیت فاصله گرفته اند، یادآور شد: رمز پیروز شدن در دنیا، عمل کردن به رهنودهای اهل بیت است.

 

وی ابراز داشت: یکی از مشکلات مردم در ایام فاطمیه و محرم این است که در عزاداری ها شرکت می کنند ولی به گفته های اهل بیت عمل نمی کنند.

 

وی در پایان با توجه به این که همراه عزاداری باید معارف اهل بیت را یاد بگیریم، گفت: انسان زمانی می تواند در قیامت شرمنده اهل بیت نباشد که افزون بر توسل به ائمه و زنده کردن یاد آن ها، صفات و الگوهای آن ها را در زندگی خود اجرایی کنیم./9707/302/ب1

ارسال نظرات