۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۳۲۱۶۲۴
استاد مکتب نرجس:

جهاد فرهنگی سبب عزت اسلام می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد مکتب نرجس با بیان این که جهاد فرهنگی سبب حفظ اسلام می شود، گفت: حضرت فاطمه(س) که خود یکی از بزرگ ترین مجاهدان اسلام است، در خطبه فدکیه جهاد را مایه عزت اسلام می داند و جهاد را با همه ابعاد آن بیان می کنند.
حضرت فاطمه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مریم پورحسینی، استاد حوزه در مراسم سوگواری حضرت زهرا(س) که پیش از ظهر امروز در مکتب نرجس برگزار شد به تبیین جهاد فرهنگی و نقش حضرت فاطمه(س) در جهاد فرهنگی پرداخت.

 

وی حضرت زهرا(س) را شهید جهاد فرهنگی عنوان و اظهار کرد: این بانوی بزرگوار همه ابعاد و جوانب را بررسی و جهاد کامل داشته است و الگویی جامع را برای ما ارائه داده است.

 

پورحسینی با اشاره به این که خداوند در آیه 52 سوره فرقان، پیامبر اکرم(ص) را به جهاد اکبر فرمان می دهد، گفت: با توجه به این که این آیه قبل از هجرت پیامبر نازل شده است و پیامبر نیز در مکه از طرف خداوند به مبارزه نظامی و مسلحانه مأموریت نداشتند بنابراین مفسران در ذیل این آیه منظور خداوند از  این جهاد، جهاد فرهنگی تفسیر کرده اند.

 

این استاد مکتب نرجس بهره گیری از تمام امکانات و توان در جهاد فرهنگی را دلیل نامگذاری آن به جهاد اکبر بیان و ابراز کرد: قرآن به این دلیل از جهاد فرهنگی تعبیر به جهاد اکبر می کند که باید با تمام امکانات و قوا بهره گرفت.

 

وی افزود: خداوند با به کار بردن جهاد اکبر می خواهد که این جهاد در اذهان باقی بماند و با این اصطلاح دقیق ما را به میدان بکشاند.

 

پورحسینی سلطه فرهنگی را از مباحث امروز دانست و گفت: بحث سلطه فرهنگی دشمن از مباحث مهمی است که رهبر معظم انقلاب نیز به آن تأکید داشته اند و باید با توجه به این که در قرآن از آن به جهاد اکبر تعبیر شده است، توجه ویژه شود.

 

این استاد حوزه به تعریف جهاد تعریف جهاد فرهنگی اشاره و خاطرنشان کرد: جهادی که برای رفع و محو سلطه فرهنگی و یا هجوم فرهنگی شود تعریف جهاد فرهنگی است بنابراین باید برای رفع تهاجم فرهنگی دشمن اقدام و نیز برنامه ریزی برای دفع هجوم فرهنگی انجام شود.

 

وی با بیان این سؤال که ما چه قدر به نقشه های نفوذ دشمن و بحث فرهنگ آینده گان توجه داریم؟ گفت: ما مدیون شهدا و نسلی که انقلاب را پاس داشت، هستیم حال خود چه برنامه و اقدامی برای کودکانمان در 20 سال آینده داریم؟

 

جهاد فرهنگی سبب حفظ اسلام می شود

پورحسینی جهاد فرهنگی را برای همه عصرها عنوان و اظهار کرد: قرآن کریم برای همه نسل ها و عصرها است بنابراین جهاد فرهنگی نیز برای عصرها است و باید همه ما با توجه به قرآن وارد جهاد فرهنگی شویم و این جهاد فرهنگی امری مستمر است.

 

این استاد مکتب نرجس با بیان این که جهاد فرهنگی سبب حفظ اسلام می شود، تصریح کرد: حضرت فاطمه(س) که خود یکی از بزرگ ترین مجاهدان اسلام است، در خطبه فدکیه جهاد را مایه عزت اسلام می داند و جهاد را با همه ابعاد آن بیان می کنند.

 

وی مجاهدان فرهنگ و نظامی را از خواص دانست و گفت: جهاد دری است که برای اولیاء خدا باز می شود و حضرت زهرا(س) همه را فرا خوانده است که در این جهاد شرکت کنند.

 

رویگرداندن از جهاد فرهنگی موجب خواری و بلا می شود

پورحسینی با اشاره به خطبه فدکیه رهایی و روگردانندن از جهاد را مایه خوای و ذلت دانست و گفت: اگر می خواهید خوار نشوید، جهاد فرهنگی را رها نکنید.

 

این استاد حوزه جهاد فرهنگی را یکی از اولویت های کشور عنوان و خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اولویت را در بحث جهاد فرهنگی عنوان کردند و در حال حاضر جهاد فرهنگی در سیستم حکومتی و اجتماعی است.

 

وی با بیان این که حضرت فاطمه(س) در خطبه فدکیه ترک جهاد را موجب بلا می داند، ابراز کرد: ما دغدغه ای برای فرهنگ جامعه نداریم و هر گاه با مشکلی مواجه می شویم، خرافه هایی مانند چشم خوردن را دلیل آن بیان می کنیم در حالی که این به دلیل ترک جهاد فرهنگی است.

 


پورحسینی به موافقان جهاد فرهنگی اشاره و خاطرنشان کرد: پیروز جهاد فرهنگی کسی است که قله اندیشه ها و قلب ها را فتح و پرچم محبت را در دل ها نصب می کند.

 


این استاد حوزه حضرت فاطمه(س) را پیروز میدان جهاد فرهنگی دانست و گفت: امروز کمتر کسی در جهان اسلام است که ایشان را نشناسد و با وجود برخی نام ایشان را را کینه بیان کردند و مورخان بسیاری از جنبه های زندگی ایشان را ثبت نکردند در هر کوی و برزن در این ایام پرچم هایی به نام ایشان است که نشان از پیروزی ایشان در جهاد فرهنگی دارد./1310/202/ب1

ارسال نظرات