۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۳۲۱۶۰۰
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان:

مداحان و سخنرانان سبک زندگی فاطمی را در ایام فاطمیه تبیین کنند

خبرزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: مداحان و سخنرانان سبک زندگی فاطمی را در ایام فاطمیه تبیین کنند.
فاطميه

حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با بیان اینکه عزاداری و سوگواری اهل بیت(ع) در اسلام به ویژه مذهب تشیع از اهمیت و جایگاه ارزنده ای برخوردار است، گفت: عزاداری ها و سوگواری ها در طول تاریخ دارای آثار و برکات فراوانی بوده است.

 

وی افزود: ایجاد فضای شور و احساس مذهبی بیشتر، ابراز ارادت خاص نسبت به اهل بیت رشد معرفت و بصیرت دینی و ایجاد انسجام و یک پارچگی از جمله آثار با برکت عزاداری ها و سوگواری هاست.

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: آنچه که در این بین لازم است مورد عنایت جدی واقع شود مدیریت، نظارت و ارزیابی عزاداری ها و سوگواری هااست به این معنا که در انجام عزاداری ها و برپائی مراسم ماتم و سوگواری می بایست حد اعتدال را رعایت کرد و از زیاده روی و افراط پرهیز کرد.

 

حجت الاسلام انصاری راد خاطرنشان کرد: بایستی برنامه های عزاداری ما دارای زمان مشخص، محتوای مناسب و برخوردار از مبلغان و مداحان مجرب باشد و مسؤولان هیأت های مذهبی میزان و نحوه عزاداری ها را مدیریت و نظارت کنند و اگر خدای ناکرده و اعظا یا مداحی سخنی برخلاف مصلحت شرایط و اقتضائات زمان و مکان بر زبان جاری کرد فوری او را کنترل و تذکرات لازم را گوشزد کنند.

 

وی در ادامه افزود: در مناطقی که جزء مناطق خاص هستند باید با تدبیر و عقلانیت بیشتر مجالس عزاداری را برنامه ریزی و هدایت کرد زیرا امروزه جامعه اسلامی پبیش از پیش نیازمند وحدت، همدلی و همزبانی است و شکی نیست که سخنرانی ها و مدیحه سرائی های تنش زا و جنجال آفرین امنیت و انسجام اسلامی را خدشه دار خواهد ساخت که این حرکت به هیچ وجه با خواسته مقام معظم رهبری همخوانی ندارد.

 

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان، اذعان داشت: بنابراین آنچه به عنوان یک عزاداری و سوگواری سالم در ایام فاطمیه مورد انتظار است گرد آمدن مردم در مساجد، حسینیه ها، زینبیه ها، تکایا و دیگر اماکن دینی همراه با نوحه خوانی، سینه زنی و ایراد سخنرانی است که می بایست به دور از هر گونه زیاد روی صورت پذیرد. 

 

حجت الاسلام انصاری راد در پایان ادامه داد: در سالروز شهادت حضرت زهرای مرضیه(س) نیازی به دسته روی ها در سطح خیابان ها نیست، گردهمایی و تجمع عزاداران فاطمی در این ایام همراه با ایراد سخنرانی پیرامون شخصیت و فضائل این بانو کافی به نظر می رسد./851/302/ب1

ارسال نظرات