۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۳۲۱۵۹۸
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمانشاه:

شهدا بهترین الگو برای زندگی بشریت هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمانشاه با اشاره به اینکه شهدا بهترین الگو برای زندگی بشریت هستند، گفت: 26 هزار شهید در استان کرمانشاه جان خود را فدای آرمان های اسلام و انقلاب کردند.
حجت الاسلام عسگري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، همایش ملی اسوه های ایثار پیش از ظهر امروز در دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه برگزار شد.


حجت الاسلام هادی عسگری، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه با حضور در این مراسم، اظهار داشت: شهدا در دوران جنگ تحمیلی با کمترین امکانات در مقابل دشمنان و قدرت های جهانی تا دندان مسلح ایستادگی کردند و اجازه تعدی به خاک کشور را به احدی ندادند.


مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمانشاه خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه به عنوان استانی که جنگ تحمیلی در آن آغاز و پایان یافت 9800 شهید را تقدیم کرد و چه بسیار خانواده ایی که در استان هفت یا هشت شهید را تقدیم انقلاب کردند.


وی تأکید کرد: در استان کرمانشاه 26 هزار شهید به انقلاب تقدیم شده که 9800 شهید از خود استان و بیش از 16 هزار شهید از استان های دیگر در کرمانشاه جنگیدند و جان خود را فدای انقلاب کردند.


حجت الاسلام عسگری بر مشارکت تمام اقوام و مذاهب استان در جنگ تحمیلی تأکید کرد و افزود: در استان کرمانشاه سنی و شیعه و اهل حق در کنار یکدیگر جنگیدند و از خاک وطن دفاع کردند و از همه قومیت ها و مذاهب شهدایی تقدیم شد.


مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمانشاه ابراز داشت: شهدا بهترین الگوی زندگی بشریت هستند، زیرا با تبعیت از فرامین دین و ولی فقیه قدم به میدان نبرد گذاشتند و از اهدای جان خود نیز دریغ نکردند.


وی با اشاره به شهدای دانش آموز و دانشجو در استان، گفت: تمام اقشار و اصناف در دوران جنگ تحمیلی مشارکت داشته و در دفاع از کشور خود پیشگام بودند و حفظ یاد و خاطره این شهدا از اوجب واجبات است.


حجت الاسلام عسگری در پایان بیان داشت: حفظ یاد این الگوهای برجسته و تبیین اهداف و اندیشه‌های آن ها برای نسل های جدید بسیار حائز اهمیت است./857/202/ب2

ارسال نظرات