۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۳۲۱۵۸۸
رییس اداره تبلیغات اسلامی زاهدان:

زنان با پیروی از سبک زندگی فاطمی، جایگاه والای خود را پیدا کنند

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زاهدان با بیان اینکه دنیای غرب با تهاجم فرهنگی به‌دنبال تنزیل شخصیت زن مسلمان است، گفت: زنان باید با الگوبرداری از سبک زندگی فاطمی، به آن شخصیت و جایگاه والای خود که اسلام برای آنان در نظر گرفته، دست پیدا کنند.
khayur

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت‌الاسلام علی خیور، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زاهدان امروز در گفتمان دینی سبک زندگی فاطمی که در دبیرستان نسترن این شهرستان برگزار شد، گفت: با توجه به تهاجم فرهنگی که امروزه از همه سو صورت گرفته است و نسل جوان و بویژه بانوان جامعه را هدف قرار داده است، پرداختن به مسأله سبک زندگی فاطمی بسیار حیاتی است.


رییس اداره تبلیغات اسلامی زاهدان افزود: دشمن با ابزارهای مختلف، به‌دنبال تضعیف بنیان خانواده و نزول دادن شخصیت زن است، بطوری که زنان شخصیت والای خود را فراموش کنند و بازیچه دست غرب شوند.


وی اظهار کرد: اگر نحوه رفتار حضرت زهرا(س) درون خانواده، ادب، تواضع، فروتنی و همچنین عفت و حیای بی‌نظیر ایشان را مطالعه کنیم، متوجه خواهیم شد که الگوی زن مسلمان چه کسی باید باشد.


حجت‌الاسلام خیور با بیان اینکه ابعاد مختلف شخصیت حضرت فاطمه(س) نیاز به تحقیق و بررسی دارد، عنوان کرد: تمام ابعاد شخصیتی این بانوی بزرگوار، سرشار از درس و سرمشق است؛ برخورد ایشان با پدر، با همسر، تربیت فرزندان، فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی که همه نیاز به مطالعه دارند.


وی به نحوه رفتار حضرت زهرا(س) با پدرشان اشاره کرد و افزود: حضرت زهرا(س) همیشه رفتاری آمیخته با ادب و تواضع نسبت به پدر داشت و با وجود این که رابطه ایشان بسیار عاطفی و سراسر محبت و صمیمیت بود، اما این مانع احترام و تواضع ویژه ایشان نسبت به پیامبر اکرم(ص) نمی‌شد.


رییس اداره تبلیغات اسلامی زاهدان با بیان اینکه سیره رفتاری فاطمه(س) با فرزندان خود نیز سرمشقی مناسب برای تربیت صحیح فرزندان است، تصریح کرد: ایشان به فرزندان احترام می‌گذاشت، آن‌ها را با احترام خطاب می‌کرد و فرزندان خود را همیشه برای یادگیری و تعلیم و تزکیه آماده می‌کرد.


وی ادامه داد: حضرت زهرا(س) در عین این که حجاب کامل را رعایت می‏کرد، حجاب را پرده‏ نشینی و انزوای زنان نمی‏‌دانست، بلکه شواهد بسیاری وجود دارد که آن حضرت حجاب را هرگز دست و پاگیر و مانع تلاش‏‌های اجتماعی و سیاسی نمی‏‌دانست.


حجت‌الاسلام خیور در پایان اظهار کرد: حضرت زهرا(س) با رعایت کامل حجاب و عفاف، در صحنه مبارزه حق علیه باطل حضور پیدا کردند و چه در دوران پیامبر(ص) و چه بعد از آن، همیشه در مسیر پیروی از ولایت مجاهدت کردند./831/202/ب1

ارسال نظرات