۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۳۲۱۵۲۲
امام جمعه پارسیان:

گرایش زن به حفظ عفت، از احساس فطری و الهام غریزی وی نشأت می گیرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه پارسیان با اشاره به اهمیت رعایت عفاف و حجاب در جامعه گفت: گرایش زن به حفظ عفت، از احساس فطری و الهام غریزی وی نشأت می گیرد.
امام جمعه پارسيان

حجت الاسلام هادی میرزایی امام جمعه پارسیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با بیان اینکه قرآن یکی از ویژگی های مؤمنان راستین را، عفاف و پاک دامنی می داند گفت: شرم و حیا و عفت حضرت زهرا(س) نیز به قدری بوده که حتی در حضور مرد نابینا خود را محفوظ داشت.


وی، عفت را یک صفت انسانی و زینت باطنی دانست که سبب می شود تمام اعمال و حرکات و گفتار و پوشش انسان، عفیفانه و فاقد رذیلت های شهواتی باشد.


امام جمعه پارسیان ادامه داد: گرایش زن به حفظ عفت، از احساس فطری و الهام غریزی وی نشأت می گیرد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه ویژه حضزت زهرا(س) در جامعه اسلامی اشاره داشت و تصریح کرد: حضرت فاطمه بهترین الگو برای زنان از نظر اخلاق و رفتار است و الگویی برتر و بالاتر از حضرت فاطمه (س) در جهان وجود ندارد.


حجت الاسلام میرزایی با اشاره به ویژگی های اخلاقی حضرت فاطمه(س) افزود: حضرت فاطمه از غیبت و بد گویی، حسد و کوچک شمردن مردم و برخی خصوصیاتی غیر اخلاقی به دور بود و از این حیث، می تواند بهترین الگوی برای مسلمانان باشد.


وی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) برای تمامی اقشار جامعه اسلامی الگویی بی همتا است گفت: فاطمه (س) از نظر فضایل بهترین بود و با بهترین ها زندگی می کرد.


حجت الاسلام میرزایی ابراز داشت: ایام فاطمیه بعد از ماه محرم، از ایامی است که بیش از دیگر ایام مذهبی، مردم به آن اهمیت می‌دهند.

 

وی بیان‌داشت: این ایام به ویژه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در سال‌های اخیر که برگزاری جلسات عزاداری و تشکیل هیئات مذهبی مورد توجه و اهتمام خاص جامعه بود از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

امام جمعه پارسیان ادامه داد: هیئات مذهبی در سالروز شهادت حضرت زهرای مرضیه، مراسم عزاداری و مجالس روضه را آن طور که شایسته بانو حضرت زهرا است برپا کنند.


حجت الاسلام میرزایی در پایان، حضرت زهرا (س) را مادر ائمه خواند و تصریح کرد: شناخت بهترین ها نیازمند شناخت حضرت زهرا(س) است./851/302/ب3

ارسال نظرات