۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰
کد خبر: ۳۲۱۴۷۵
آیت‎الله مظاهری:

حوض کوثر، حقیقت حضرت زهرا است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‎الله مظاهری با اشاره به این که حقیقت حضرت زهرا(س)، حوض کوثر است، گفت: اگر کسی شیعه واقعی حضرت زهرا(س) باشد، از آتش دور می‎شود، تحت ولایت امام علی(ع) نزد حوض کوثر می‎رود و به دست یکی از اهل‎بیت(ع) از حوض کوثر می‎نوشد.
آيت الله حسين مظاهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان،حضرت آیت‌الله حسین مظاهری، پنج‌شنبه شب در مسجد حکیم در سخنرانی هفتگی خود با اشاره به مقام و ویژگی‎های حضرت زهرا(س)، گفت: در عرض سه ماه یک کتاب هم‎شأن قرآن بر حضرت زهرا(س) توسط جبراییل(ع) نازل شده است و کاتب وحی حضرت علی(ع) بوده است.

وی با تأکید بر این که کسی نمی‎داند، مصحف حضرت فاطمه زهرا(س) چیست، افزود: ما قرآن را داریم، اما می‎گوییم مصحف حضرت زهرا(س) قانون اساسی برای ظهور است، زمانی که به دست شیعه و به رهبری امام زمان(عج) روی کره زمین افراشته می‎شود، نیازی به قانون اساسی است و آن قانون مصحف حضرت فاطمه زهرا(س) است.

رییس حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از معانی نام مبارک حضرت فاطمه(س) این است، هیچ کس نمی‎تواند مقام حضرت زهرا(س) را بشناساند جز خداوند و جز کسانی که خداوند آنان را برگزیده است، یک معنای دیگر هم درباره حضرت فاطمه(س) آمده است و آن این است که فاطمه را برای این برگزیدند که او از رجس و پلیدی پاک شد.

وی ابراز کرد: این آیه تطهیر بسیار مهم است و پیامبر اکرم(ص) بهانه درست می‎کردند تا این آیه تطهیر نازل شود، پنج شش مرتبه این آیه تطهیر بر پیامبر اکرم(ص) نازل شده است و این آیه برای شیعه فوق‎العاده ارزش دارد، مسلم است پیش پیامبر اکرم(ص) و ائمه طاهرین(ع) از بهشت ارزشش بالاتر است، اهل معرفت که درباره آن صحبت می‎کنند، بهشت یک طرف و آیه تطهیر هم یک طرف که ارزش آیه تطهیر بالاتر است.

حضرت آیت‎الله مظاهری به معنای دیگر نام مبارک فاطمه(س) اشاره کرد و گفت: حضرت فاطمه(س)، «فاطمه» نامیده شده است به این دلیل که از خون‎های ناپاکی که زن‎ها می‎بینند ندیده است، این مصداق همان آیه تطهیر است، آیه تطهیر می‎گوید حضرت زهرا(س) آلودگی، نقص و عیب نداشته است و ذره‎ای جهل در حضرت زهرا(س) نبوده است، از نظر ظاهر و باطن پاک و مطهر بوده‎اند.

وی گفت: معنای دیگر نام بابرکت فاطمه(س) این است که فاطمه(س) را «فاطمه» نامیدند به این دلیل که شیعیان او از آتش حفظ شده‎اند، اگر کسی شیعه واقعی حضرت زهرا(س) باشد، از آتش دور می‎شود، حوض کوثر حقیقت حضرت زهرا(س) است، شیعه وقتی در روز قیامت وارد می‎شود تحت ولایت امام علی(ع) نزد حوض کوثر می‎رود و به دست یکی از اهل‎بیت(ع) از حوض کوثر می‎نوشد و همه نقص و عیب‎های او برطرف و انسان کامل می‎شود و با متابعت از اهل‎بیت(ع) وارد بهشت می‎شوند.

استاد اخلاق حوزه علمیه با توصیه به توسل به حضرت زهرا(س)، خاطرنشان کرد: گرفتاری‎ها در جامعه بسیار زیاد شده است، تعداد مریض موبایل‎بازی‎ها و رفیق‎بازی‎ها بین دختر و پسر امر کوچکی نیست، بسیار امر بزرگ و مشکلی است اما میان ما عادی شده است./914/پ202/ج

ارسال نظرات