۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۳۲۱۴۳۴
حجت‌الاسلام اشکوری:

اقامه دین الهی بدون روحیه مجاهدت و مقاومت امکان پذیر نیست

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم گفت: بیداری اسلامی به معنای شناخت انحراف بشریت، فهم علت العلل انحراف یعنی استکبار و درک لزوم اقامه دین برای مبارزه با استکبار است؛ کسانی می‌توانند اقامه دین کنند که روحیه مجاهدت و مقاومت داشته باشند.
فعالان فضاي مجازي مقاومت و بيداري اشکوري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اختتامیه دومین جشنواره بین المللی فعالان فضای مجازی مقاومت و بیداری عصر امروز از سوی قرارگاه فضای مجازی سپاه علی بن ابی طالب(ع) در سالن شهید آوینی اداره ارشاد استان قم برگزار شد.

 

در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام سید عبدالمجید اشکوری، عضو هبأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) به ارائه سخنرانی پرداخت و در ادامه، از خانواده‌های معظم شهدای مقاومت اسلامی و برگزیدگان جشنواره مقاومت و بیداری تجلیل به عمل آمد.

 

حجت‌الاسلام اشکوری در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: کسی که بخواهد بیداری اسلامی را درک کند باید به این درک برسد که جامعه بشری دارای انحراف است و علت انحراف به استکبار بر می‌گردد.

 

استاد حوزه علمیه قم افزود: گاهی یک فرد، گاهی یک جامعه و گاهی یک دولت مستکبر است؛ ریشه همه مشکلات بشری استکبار است و علامت استکبار هم طغیان در برابر حضرت پروردگار است.

 

ادامه داد: کسانی که حاضر نمی‌شوند ولایت الهی را بپذیرند، ریشه‌ای از استکبار در خود دارند؛ اما مراد از آیه بیداری اسلامی، زنده بودن احساس استکبار ستیزی در افراد است و اگر کسی این احساس را نداشته باشد، در حقیقت خواب است.

 

وی خاطرنشان کرد: بیداری اسلامی از احساس انحراف در تفکرات غیر دینی به وجود می‌آید و تا زمانی که این احساس انحراف به وجود نیاید، بیداری اسلامی شکل نمی‌گیرد.

 

حجت‌الاسلام اشکوری یادآور شد: آن‌چه که در جوامع امروزی مطرح شده و حرکت‌های اجتماعی آن منجر به شکست شد، به دلیل تحلیل اشتباه از مفهوم بیداری اسلام است.

 

وی تأکید کرد: مفهوم حقیقی بیداری اسلامی تنها حرکت علیه استکبار و استبداد نیست بلکه سؤال «علت عقب افتادگی و انحراف بشریت» باید تفهیم و تبیین شود.

 

عضو هبأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با توجه به سخنی از حضرت امام خمینی(ره)، گفت: عامل بسیاری از مشکلات بشریت ناشی از انحراف آنان و انحراف ناشی از روحیه استکباری است؛ با داشتن روحیه استکباری نمی‌توان علیه استکبار مبارزه کرد.

 

وی اظهار داشت: افرادی در زمان جنگ شایعه کرده بودند که حضرت آیت‌الله بهجت موافق انجمن حجیته بوده و انقلاب اسلامی را قبول ندارد؛ از طرفی نیز واضح بود که ایشان سرمایه اخلاقی بزرگی برای خود کسب کرده‌اند؛ تا این‌که ایشان در دیداری خصوصی در پاسخ به سخن من که گفتم «از جبهه باز می‌گردم» فرمودند «پسرم تا زمانی که اصلح نباشی نمی‌توانی اصلاح کنی»! این سخن ایشان اشاره به مبانی انجمن حجیته داشت که جبهه و جنگ فایده‌ای ندارد.

 

حجت‌الاسلام اشکوری ادامه داد: پس از سخن آیت‌الله بهجت، عرض کردم که یعنی من نباید به جبهه بروم؟ فرمودند «خیر؛ برای شما که آموزش نظامی دیده‌ای، واجب است که به جبهه بروی»؛ زمانی که از برداشت من مطلع شدند، فرمودند که «مبارزه با استکبار واجب است؛ با روحیه استکباری نمی‌توان در برابر استکبار ایستادگی کرد».

 

وی با بیان این‌که جامعه بشری دچار انحراف شده است، گفت: به هر میزان که از دعوت الهی برای مبارزه با استکبار جدا شویم، جامعه بشریت دچار انحراف می‌شود؛ انحراف و استکبار حتی می‌تواند در روحیه روحانیت هم نفوذ کند زمانی که یک روحانی استکبار ستیز نباشد.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که طاغوت از طغیان آمده است، ابراز کرد: استکبار به معنای طغیان در برابر حضرت حق است و طغیان به معنای عدم تسلیم و نپذیرفتن ولایت الهیه است.

 

وی تصریح کرد: خداوند در سوره شورا می‌فرماید که وظیفه انسان‌ها همراهی پیامبران در اقامه دین است؛ بنابراین هیچ کس نباید از زیر بار اقامه دین، شانه خالی کند.

 

حجت‌الاسلام اشکوری خاطرنشان کرد: علامت مشرک این است که دغدغه اقامه دین در وجود خود و دیگران را ندارد؛ بیداری اسلامی به معنای فهم این مسأله است و تا زمانی که فهم اقامه دین به وجود نیاید، بیداری اسلامی رخ نمی‌دهد.

 

عضو هبأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اظهار کرد: کسانی می‌توانند اقامه دین کنند که روحیه مجاهدت و مقاومت داشته باشند و از همه چیز خود برای اقامه دین بگذرند.

 

وی یادآور شد: بیداری اسلامی به معنای شناخت انحراف بشریت، فهم علت العلل انحراف یعنی استکبار و درک لزوم اقامه دین برای مبارزه با استکبار است./997/202/ب2

ارسال نظرات