۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۳۲۱۳۲۱
امام جمعه بروجرد:

اقتدار اسلام در دنیا حاصل فرهنگ ایثار و شهادت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بروجرد امنیت و اقتدار نظام اسلامی را حاصل خون شهدا بیان کرد و گفت: اقتدار اسلام در دنیا حاصل فرهنگ ایثار و شهادت است.
امام جمعه بروجرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام حسن ترابی، امام جمعه بروجرد، ظهر امروز در دیدار کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان با اشاره به سالروز تأسیس بنیاد شهید، گفت: این روز از سوی امام راحل و با هدف بزرگداشت مقام شهدا در سال 1358 نام گذاری شد.

 

وی با بیان این که شهدا حق حیات بر ملت ایران دارند، عنوان کرد: امنیت پایدار، آسایش و آرامش حاکم بر ایران اسلامی مرهون خون شهدا و ایثارگران در دوران دفاع مقدس است.

 

حجت الاسلام ترابی تصریح کرد: شهدا و ایثارگران از جایگاه والایی برخوردارند و هم ردیف با اولیا و مقربان درگاه الهی هستند.

 

وی در ادامه با اشاره به برگزاری بزرگداشت شهدا عنوان کرد: این همایش ها و مراسم بزرگداشت یادآور ایثار و فداکاری آنان و در جهت تجلیل از مقام شهدا و ایثارگران است.

 

امام جمعه بروجرد تصریح کرد: تجلیل از مقام شهدا و ایثارگران باید به صورت عملی انجام شود و در جهت تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کرد.

 

وی در ادامه با بیان این که تجلیل از مقام شهدا و ایثارگران زمینه ساز شکر نعمت های الهی است، خاطرنشان کرد: ترویج و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه آثار و برکات فراوانی به همراه دارد.

 

حجت الاسلام ترابی اظهار داشت: ایثار، مقاومت، شجاعت و تقویت روحیه خودباوری از دستاوردهای فرهنگ ایثار و شهادت می باشد که نیاز ضروری جامعه امروز در جهت مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن است.

 

وی با بیان این که گرامیداشت یاد و خاطره شهدا مختص یک روز خاص نیست، اظهار داشت: هر روزی که در سایه امنیت و آرامش به امور خود می پردازیم و فعالیت می کنیم، روز شهدا و ایثارگران است.

 

امام جمعه بروجرد برخورداری از انقلاب اسلامی و نعمت نظام سیاسی را از دیگر برکات خون شهدا بیان کرد و گفت: باید بیش از پیش قدردان شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران باشیم.

 

وی با بیان این که فرهنگ ایثار و شهادت موجب عزت، سربلندی و اقتدار  اسلام در دنیا شده است، اظهار داشت: خون شهدا و صبر خانواده آنان موجب شده است که امروز دنیای استکبار به سرکردگی آمریکا در برخورد و مهار قدرت ایران ناتوان است.

 

حجت‌الاسلام ترابی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا عنوان کرد: اگر شهدای مدافع حرم نبودند باید در کرمانشاه و همدان مقابل تکفیری ها می ایستادیم./9451/202/ب1

ارسال نظرات