۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۳۲۱۳۰۹
نویسنده و پژوهشگر حوزوی تأکید کرد؛

دفاع جانانه از ولایت و رهبری نظام اسلامی نیاز امروز جامعه

خبرگزاری رسا ـ نویسنده و پژوهشگر حوزوی با بیان این‌که حضرت زهرا اسوه ولایت‌مداری و استکبارستیزی است، گفت: امروز تجسم ولایت در رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مشهود است که اگر کسی واقعا زهرایی است باید جانانه از مسیر ولایت دفاع بکند.
ولايت فقيه

حجت‌الاسلام سید محمدرضا قیاثی کرمانی، نویسنده و پژوهشگر حوزوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: سخن‌گفتن در شأن حضرت فاطمه زهرا(س) بسیار دشوار است ولی به اندازه درک می‌توان از عظمت و بزرگی حضرت یاد کرد.

 

مهم‌ترین مقام حضرت زهرا(س) محدِثه بودن ایشان است

وی با بیان این‌که یکی از مهم‌ترین صفات و مقامات حضرت زهرا(س) محدِثه بودن ایشان است به طوری که به مدت 75 یا 95 روز جبرئیل امین خدمت حضرت آمد و رفت داشتند و مطالب عظیمی را به حضرت می‌گفتند و ایشان هم مطالب را بازگو می‌کردند و حضرت امیر(ع) می‌نوشتند، افزود: این مقام بزرگ و والایی است که به صدیقه کبری(س) از سوی خداوند عنایت شده بود.

 

نویسنده و پژوهشگر حوزوی اظهار داشت: یکی دیگر از صفات حضرت زهرا(س) در طول عمر شریفشان مبارزه با دشمن و طاغوت، استکبارستیزی و دفاع از ولایت بود و ایشان اولین شهیده راه ولایت محسوب می‌شوند.

 

حجت‌الاسلام قیاثی کرمانی ادامه داد: هنوز مدتی از رحلت پیامبر اکرم(ص) نگذشته بود که امیرمؤمنان(ع) مشغول جمع‌آوری قرآن(که در حال حاضر دست امام زمان است) با همه حواشی، اضافات، تفسیرها و شأن نزول بودند که دشمنان آمدند و از حضرت علی(ع) تقاضای بیعت کردند، که حضرت فرمود من سوگند خورده‌ام تا جمع‌آوری قرآن را به اتمام نرساندم ردا بر دوش نیندازم و از خانه خارج نشوم، ولی گفتند که حتما باید برای بیعت بیایید و با سخنانی که آن را منتسب به پیامبر می‌دانستند، نقل کردند که هر کس به نماز جماعت نیاید آتش زدن خانه او جایز است و به همین بهانه هیزم آوردند و خانه را آتش زدند.    

 

وی با بیان این‌که در کتب اهل‌سنت هم نقل است به کسی که دستور داد هیزم بیاورند گفتند که فاطمه(س) داخل این منزل است، ولی گفت هر چند فاطمه هم باشد، این خانه مستحب سوختن است، بیان داشت: نخستین کسی که پشت در خانه آمد تا محاجّه و استدلال کند تا به احترام یادگار پیامبر اکرم(ص) بلکه صرف‌نظر کنند و وارد خانه نشوند، حضرت زهرای مرضیه(س) بود، ولی دشمنان جسارت کردند و با هجومی که به در خانه آوردند حضرت را که پشت در بود مورد آسیب جدی قرار دادند و پهلوی حضرت شکست و فرزندش سقط شد.

 

صدیقه کبری(س) مدافع سرسخت راه ولایت و امامت

نویسنده و پژوهشگر حوزوی ادامه داد: امام صادق(ع) می‌فرمایند «سینه مادر ما چنان مجروح شده بود که تا آخر عمر هر نفسی که می‌کشیدند از سینه ایشان خون می‌چکید»، و این حوادث نشان می‌دهد که اولین مدافع سرسخت راه ولایت و امامت حضرت زهرا(س) بودند و تا پای جان ایستادند و این درسی است برای ما که فراموش نکنیم و علی و ولی را تنها نگذاریم و از ملامت و سرزنش دشمن و حتی ضربه‌ای که شاید متحمل شویم نترسیم.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز تجسم ولایت در رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مشهود است که اگر کسی واقعا زهرایی است باید جانانه از مسیر ولایت دفاع بکند.

 

حجت‌الاسلام قیاثی کرمانی با اشاره به این‌که حضرت زهرا(س) عصاره و خلاصه‌شده رسول اکرم(ص) است، گفت: طبیعی است که شناخت زندگی آن حضرت مقدمه‌ای است بر شناخت پیامبر اکرم(ص) و هر کس بی بی دو عالم را بشناسد قطعا می‌تواند پیامبر اکرم را نیز بشناسد.

 

زهرای مرضیه ولیة‌الله است

وی حضرت زهرا(س) را ولیة‌الله دانست و افزود: ولایت شاخصه حضرت صدیقه کبری(س) است و همین مسأله موجب شد ایشان برترین بانوی دوعالم قرار بگیرند و هیچ کفوی برای حضرت به غیر از امیرمؤمنان(ع) نباشد.

 

نویسنده و پژوهشگر حوزوی گسترش فرهنگ فاطمی در جامعه را وظیفه اصلی متولیان و متصدیان این امر دانست و اظهار کرد: ترویج فرهنگ فاطمی در جامعه سبب جلوگیری از ناهنجاری‌ها و رفع مشکلات می‌شود و بسیاری از معضلات اجتماعی مانند طلاق، بیکاری از بین خواهد رفت./907/

ارسال نظرات